T-Mobile logo internet światłowodowy speed prędkość
fot. Pexels

Nareszcie: pierwszy klient już korzysta ze światłowodu od T-Mobile. Kolejni będą mogli wkrótce

W lipcu 2018 roku T-Mobile poinformował, że dzięki podpisaniu umowy z Orange będzie mógł korzystać z infrastruktury światłowodowej Pomarańczowego. Przygotowania trwały dość długo, ale Magentowemu nareszcie udało się podłączyć pierwszego klienta do internetu światłowodowego.

Pierwszym komercyjnym klientem została Fundacja „Dr Clown”, ale T-Mobile nie precyzuje, jakie prędkości będą mieli do dyspozycji jej pracownicy. A w tym miejscu warto przypomnieć, że Orange oferuje swoim użytkownikom trzy: do 100 Mbit/s, do 300 Mbit/s i do 1 Gbit/s. Co więcej, ostatnio Pomarańczowy rozpoczął testy jeszcze szybszych transferów: do 2 Gbit/s i do 5 Gbit/s. Są one jednak dostępne jedynie dla 100 wybranych firm w Warszawie.

T-Mobile nieprzypadkowo wybrał Fundację „Dr Clown” na swojego pierwszego komercyjnego klienta. Operator deklaruje, że kieruje się podobną filozofią („ważne jest nie tylko, co oferujesz, ale także jak to robisz”), a do tego również współpracuje z siatką wolontariuszy i instytucji w całym kraju oraz organizuje webinaria i telekonferencje. Magentowy postanowił też, że organizacja będzie korzystała z usług światłowodowych za symboliczną złotówkę – to naprawdę świetny gest z jego strony.

T-Mobile cały czas pracuje nad tym, aby inni klienci również mogli wykupić dostęp do internetu światłowodowego z jego oferty. Obecnie trwają tzw. Friendly User Tests, w których bierze udział niemal setka jego pracowników. Według deklaracji, na początku przyszłego (2019) roku operator uruchomi ofertę pracowniczą na docelowo skonfigurowanych promocjach, a następnie ruszy ze sprzedażą ofert kierowanych do szerokiego rynku.

Jeśli ktoś więc jest zainteresowany internetem światłowodowym od T-Mobile, musi uzbroić się w jeszcze trochę cierpliwości. Magentowy na razie nie podaje bowiem konkretnych terminów rozpoczęcia sprzedaży tej usługi dla klienta masowego. Nie wiadomo też, jak będzie wyglądał cennik. Aktualnie wiemy tylko tyle, że dzięki współpracy z Orange operator może dotrzeć do nawet 2,7 miliona potencjalnych użytkowników.

Źródło: informacja prasowa