Spotify

Spotify zmieni playlistę „Odkryj w tym tygodniu” w maszynkę do robienia pieniędzy

Bardzo cenię sobie playlisty „Odkryj w tym tygodniu”, które co poniedziałek pojawiają się na moim koncie Spotify. Dzięki nim wzbogaciłem bibliotekę ulubionych utworów o setki pozycji. Serwis nie zdołał dotąd skutecznie zmonetyzować tej świetnej usługi, ale to wkrótce się zmieni.

„Odkryj w tym tygodniu” to playlista, którą cyklicznie dostaje każdy użytkownik Spotify. Znajdują się na niej utwory, które zdaniem algorytmów serwisu, odpowiadają naszemu stylowi muzycznemu. Propozycje, które się pojawiają na liście 30 kawałków, dobierane są na podstawie naszej aktywności w Spotify. Czasem serwis podrzuca nam jakąś popularną obecnie piosenkę, ale generalnie w algorytmy nie mieszają się wielkie wytwórnie muzyczne – „Odkryj” jest dość osobistym tworem.

Spotify ogłosiło, że zamierza pozwalać różnym markom na sponsorowanie playlisty „Odkryj w tym tygodniu”. Pierwsza współpraca podpisana została z Microsoftem, który nawiązując do sztucznej inteligencji algorytmów Spotify, dobierających nową muzykę, będzie starał się promować kampanię „Empowering Us All”. 

Discover Weekly będzie więc podobne do innych list sponsorowanych na Spotify: podczas ich odtwarzania pojawią się reklamy produktów i usług powiązanych ze sponsorem (oczywiście w wersji darmowej). Na szczęście fakt współpracy nie będzie w żaden sposób wpływać na dobór utworów proponowanych przez algorytmy. Chodzi po prostu o rodzaj reklam odtwarzanych między nimi.

„Odkryj w tym tygodniu” jest jedną z najważniejszych usług Spotify. Wielu użytkowników korzysta z tej platformy strumieniującej audio głównie dla dobrych algorytmów wyszukiwania nowych utworów, które można łatwo wyszkolić, by prezentowały nam muzykę, która może nam się spodobać.

Może to być też jeden z najbardziej wartościowych produktów firmy. Osoby, które regularnie przesłuchują swojego Discover Weekly, strumieniują dwa razy więcej muzyki niż osoby, które nie sprawdzają co poniedziałek, co takiego przygotował dla nich serwis.

Nic dziwnego, że potencjał marketingowy tego rozwiązania jest wysoki. Może to być dobry sposób na zarobek dla Spotify, które od dłuższego czasu szuka skuteczniejszej formuły pozyskiwania środków niż tylko zachęcanie do wykupienia konta Premium.

Jak Spotify radzi sobie w Polsce? Opublikowano dane sprzedaży z dwóch lat

źródło: Billboard przez BGR