Samsung w trzecim kwartale 2017 roku zarobił najwięcej na sprzedaży wyświetlaczy do smartfonów

Nie od dziś wiadomo, że Samsung jest liderem wśród producentów wyświetlaczy do smartfonów, a na polu samych ekranów OLED jest absolutnym i niedoścignionym Numerem Jeden. Trzeci kwartał 2017 roku również był dla niego niezwykle udany.

Jak podaje IHS Market, w trzecim kwartale 2017 roku wartość rynku wyświetlaczy do smartfonów wyniosła 11,79 miliarda dolarów amerykańskich. Jest to więc nowy rekord. Poprzedni, w wysokości 11,02 miliarda USD, ustanowiono w czwartym kwartale 2016 roku.

W ogólnym ujęciu, największy udział w całym rynku ekranów do smartfonów miał Samsung Display – 42,7%. Od początku lipca do końca września sprzedał on wyświetlacze o łącznej wartości 5,03 miliarda USD. Na drugim miejscu ulokowało się Japan Display (12,5%, 1,47 miliarda USD), na trzecim LG Display (10,1%, 1,19 miliarda USD), na czwartym BOE (8,8%, 1,04 miliarda USD), a na piątym Sharp (7,7%, 910 milionów USD).

W trzecim kwartale 2017 roku padł też nowy rekord wartości sprzedanych wyświetlaczy OLED do smartfonów. Wyniosła ona bowiem łącznie 5,11 miliarda dolarów, co oznacza wzrost aż o 32,4% względem poprzedniego, drugiego kwartału 2017 roku, kiedy było to 3,86 miliarda USD. Największym beneficjentem był nie kto inny, jak właśnie Samsung Display – przypadło mu zawrotne 98,5% udziałów w tym segmencie. Resztką podzieliły się Visionox (27 milionów dolarów), LG Display (18 milionów dolarów) i Ever Display (16 milionów dolarów).

Średnia cena sprzedaży wyświetlacza OLED do smartfona w trzecim kwartale 2017 roku wyniosła 50,5 dolara, co oznacza wzrost aż o 41,9% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej (Q3 2016), kiedy było to 36,1 dolara. Jednocześnie w tym samym czasie zwiększyła się średnia przekątna ekranu OLED – z 5,2 do 5,6 cala.

*Na zdjęciu tytułowym Samsung Galaxy J5 2017 z wyświetlaczem Super AMOLED (pod linkiem znajdziecie jego recenzję)

Źródło: IHS Market przez Business Korea