Zamieszanie na rynku smartfonów: ogólna sprzedaż spada, a Huawei wyprzedza Apple

Choć Huawei już jest smartfonowym gigantem, to nowe analizy dotyczące kondycji branży zdradzają, że firma ta wpompowała na globalny rynek więcej urządzeń niż jakikolwiek inny producent, poza Samsungiem. Koreańczycy wciąż mocno trzymają się fotela lidera, ale Chińczycy depczą im po piętach, nie przejmując się zbytnio Apple, które zepchnęli na trzecie miejsce.

Raporty IDC oraz Strategy Analytics są zgodne: sprzedaż smartfonów na świecie spada. Najbardziej odczuł to Samsung, który zaliczył obsuwę sięgającą 10% w porównaniu z danymi z ubiegłego roku. W swoim wczorajszym raporcie o kwartalnych zarobkach, firma przyznała się, że z powodu niższego niż oczekiwano odbioru smartfonów Galaxy S9 i S9+, zdecydowano, że premiera Galaxy Note 9 odbędzie się nieco wcześniej niż zwykle. Dodatkowo opracowuje się plany wprowadzenia na rynek zupełnie nowego urządzenia, ze składanym ekranem OLED.

Stan sprzedaży smartfonów w drugim kwartale 2018 r. wg Strategy Analytics

Tymczasem Huawei może pogratulować sobie całkiem niezłej sprzedaży modelu P20 Pro i P20 (tutaj macie ich porównanie) oraz dobrych statystyk odnoszących się do średniopółkowej linii smartfonów Nova, której trzecią generację mogliśmy niedawno zobaczyć (a za dwa tygodnie trafi ona również do Polski). Znajdując właścicieli dla 54,2 milionów smartfonów, Huawei mógł podskoczyć w rankingu producentów i zgarnąć 15% światowego rynku.

Zarówno raporty IDC, jak i Strategy Analytics potwierdzają, że choć sprzedaż smartfonów Apple odrobinę wzrosła, to w tym samym czasie prężnie działały takie marki jak Huawei i Xiaomi. Gigant z Cupertino się tym nie martwi, bo zgodnie z opublikowanym wczoraj podsumowaniem kwartalnym, zarabia na iPhone’ach krocie.

Sprzedaż smartfonów i udział w rynku smartfonów wg IDC

 

Statystyki z dwóch źródeł różnią się od siebie w szczegółach, jednak co do wniosków są zgodne: największym producentem smartfonów na świecie pozostaje Samsung, na drugie miejsce wskoczyło Huawei, a Apple zadowala się pozycją trzecią.

Następni są: Xiaomi (z 9,3% udziału w rynku) i Oppo (8,6%).

Drugi kwartał 2018 roku i graficzna reprezentacja porównująca udział poszczególnych producentów smartfonów w rynku na przestrzeni roku

Ogólnie rzecz ujmując, sprzedaż smartfonów w ostatnim kwartale spadła. Łącznie udało się zadowolić 348,2 mln klientów, co jest spadkiem o 1,8% (wg Strategy Analytics – 2,8%) w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Czyżby rynek się powoli nasycał?

Producenci muszą znaleźć sposób na rozwój swoich biznesów. Najprostszym sposobem na to wydaje się walka na smartfonowym froncie wschodnim, w Indiach. Tam urządzenia typu premium nie są jeszcze zbyt popularne, a rywalizacja między producentami jest zacięta.

https://www.tabletowo.pl/2018/08/01/apple-wyniki-finansowe-fiskalny-q3-2018-na-drodze-do-biliona/

źródło: Strategy Analytics, IDC przez Venture Beat, Engadget
zdj. tytułowe: Maurizio Pesce