fot. Pexels

W Q3 2018 najwięcej klientów zyskali Premium Mobile i Plus. Najwięcej numerów stracili zaś Orange i Play

Trzeci kwartał już się zakończył, więc czas podsumować sytuację na rynku telekomunikacyjnym. Okazuje się, że najwięcej powodów do radości mają Premium Mobile i Plus, zaś najmniej Orange i Play. Co jednak ciekawe, ten ostatni przekonuje, że sytuacja wcale nie jest taka zła, na jaką wygląda. T-Mobile wyszedł natomiast na swoje.

Urząd Komunikacji Elektronicznej co kwartał publikuje dane na temat przenoszenia numerów pomiędzy poszczególnymi sieciami komórkowymi. Okazuje się, że w trzecim kwartale 2018 roku najlepiej poradził sobie Premium Mobile, ponieważ stracił tylko 1898 numerów, a zyskał aż 17574, więc ma aż 15676 numerów na plusie. A skoro już o plusach mowa, to Plus również nie może narzekać – w okresie od lipca do września oddał 81297 numerów, ale jednocześnie też przyjął 92150 numerów, czyli netto zyskał aż 10853 numerów.

Na drugim końcu stawki są natomiast Orange i Play. Ten pierwszy w trzecim kwartale 2018 roku stracił najwięcej numerów netto – 23957 (oddał 117195, zyskał 93238). Fioletowy także jest na potężnym minusie – musiał pożegnać w sumie 22457 numerów netto (stracił 143924, przyjął 121449). Co ciekawe, rzecznik operatora przekonuje, że sytuacja wcale aż tak źle nie wygląda, bowiem utrzymano pozytywny bilans MNP w segmencie postpaid. Użytkownicy ofert na kartę dość często migrują, gdyż konkurencja jest ogromna, i stąd właśnie ogólny minus.

Jeśli zaś chodzi o ostatniego z Wielkiej Czwórki, T-Mobile, to ten operator w trzecim kwartale 2018 roku oddał 88870 numerów, a przyjął 89010, więc koniec końców wyszedł na plus ze 140 numerami netto. Niewiele, ale zawsze to nad kreską.

Przy okazji warto jeszcze napisać, że całkiem nieźle w trzecim kwartale 2018 roku poradziło sobie również kilku innych operatorów: Aero2 (+4541 numerów netto), Multimedia Polska S.A. (+4191 numerów netto), ITI Neovision S.A. (+3960 numerów netto), VikingCo Poland Sp. z o.o. (+2606 numerów netto), Netia S.A. (+2049 numerów netto), Vectra S.A. (+1407 numerów netto), INEA S.A. (+1366 numerów netto) i Telefonia Dialog Sp. z o.o. (+1005 numerów netto).

Zapewne zainteresuje Was też informacja, że w trzecim kwartale 2018 roku Virgin Mobile Polska Sp. z o.o. straciło 997 numerów netto.

Źródło: UKE, Blog Play