Poznaliśmy liderów rynku tabletów w 2014 roku

Rynek tabletów jest istotny dla wielu producentów, choć trudno nie odnieść wrażenia, że ostatnio stracił trochę na znaczeniu. Dzięki ABI Research wiemy już, który z nich sprzedał najwięcej urządzeń.

Sporym zaskoczeniem może być stosunkowo duży spadek sprzedaży iPadów. Według najnowszych informacji Apple sprzedało o 15% mniej tabletów niż w zeszłym roku. Warto jednak wspomnieć, że w 4 kwartale firma poprawiła swój rezultat aż o 9% w porównaniu do wcześniejszych miesięcy. Mimo kilku niepowodzeń, właśnie tablety koncernu z Cupertino sprzedają się najlepiej.

Drugie miejsce przypadło Samsungowi. Koreańczycy zaliczyli aż 7-procentowy wzrost, dzięki dużemu zainteresowaniu Samsungami Galaxy Tab S, które pokazały na co stać tego producenta. Myślę, że nowe tablety z serii Galaxy A powinny pomóc w uzyskaniu jeszcze lepszych wyników. Według mnie w tym roku wyścig o zwycięstwo będzie jeszcze bardziej zacięty.

Ostatnia lokata na podium przypadła Lenovo. Wszyscy trzej producenci kontrolują łącznie blisko trzy czwarte rynku – dokładnie 72%. Co ciekawe, ABI Research uważa, że cały segment urośnie jeszcze o 10 procent w ciągu pięciu najbliższych lat. Byłby to dobry rezultat, zważywszy na ogromną popularność tabletofonów, które stopniowo wypierają z rynku mniejsze tablety.

Obecny rok może pokazać jaki potencjał drzemie jeszcze w tym segmencie. Nie wolno zapominać, że wkrótce Windows 10 trafi na rynek, Apple pracuje nad iPadem Pro, a Samsung szykuje drugą generację Tabów S. Wbrew słowom wielu obserwatorów rynku, tablety miewają się dobrze i nic nie zapowiada, aby miały szybko zniknąć. Sądzę, że rynek ten nadal będzie się prężnie rozwijał. Ale czy tak będzie pokażą najbliższe miesiące i lata.