Drogie panie, cieszymy się, że jesteście z nami. W maju Polki spędzały na stronach technologicznych prawie tyle czasu, co panowie

Kilka ciekawostek dotyczących polskich internautów i ich sposobu korzystania z sieci przedstawił Gemius w opublikowanych wynikach badań. Jak się okazuje, gdyby zainteresowanie nowymi technologiami mierzyć w czasie spędzonym na stronie, to kobiety wcale nie ustępowałyby pod tym względem mężczyznom. A wydawałoby się, że to taka „męska” branża.

W maju, panie spędzały średnio na czytaniu o nowinkach technologicznych 4 minuty i 4 sekundy dziennie. Dla porównania, panowie czytali o technologiach niewiele dłużej, bo 4 minuty i 10 sekund. Co prawda mężczyźni, którzy zajrzeli na strony WWW o tej tematyce stanowili dwukrotnie większą grupę – 9,2% (kontra 4,6% w wypadku kobiet), ale wyniki i tak są interesujące, bo pozwalają wysnuć wniosek, że odbiorcy tego typu treści są bardzo zróżnicowani.

Inne dane wskazują na to, że w dni wolne wcale nie robimy sobie wolnego od internetu, a wręcz przeciwnie – Polacy chętniej korzystają wtedy ze smartfonów i tabletów niż w dni robocze. W maju mieliśmy dwa długie weekendy, podczas których w sieci przy pomocy tych urządzeń buszowało ponad 40% jej użytkowników. Na co dzień osób korzystających z internetu mobilnie jest około 35%.

Podliczając wszystkie dane, w maju z internetu skorzystało w Polsce 27,4 mln osób – 13,4 mln kobiet oraz 13,9 mln mężczyzn. Razem wykonaliśmy 53,6 mld odsłon, zaś przeciętny internauta spędził w sieci 2 godziny dziennie.

 

źródło: materiały prasowe