Liczne badania pokazują, że Polacy bardzo chętnie płacą za zakupy kartą, szczególnie zbliżeniowo. Cały czas są jednak miejsca i sytuacje, w których honorowana jest wyłącznie gotówka. Na szczęście jest ich coraz mniej. Poczta Polska także idzie z duchem czasu i wyposażyła 3,5 tysiąca swoich kurierów w terminale płatnicze.
Już na wstępie trzeba odnotować, że nowa metoda płatności za przesyłki pobraniowe jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Oznacza to, że każdy, kto wyśle taką paczkę, będzie mógł pozwolić odbiorcy zapłacić za nią przy odbiorze kartą. Ale nie tylko, ponieważ honorowane jest także uregulowanie rachunku za pomocą BLIK-a.
Jak podaje Poczta Polska, przesyłki pobraniowe cieszą się dużą popularnością, mimo że usługa ta wiąże się z wyższą opłatą niż w przypadku płatności z góry. Jak wynika z badań Kantar TNS dla Izby Gospodarki Elektronicznej, co czwarta transakcja e-commerce opłacana jest już po tym, gdy paczka dotrze do odbiorcy. Jest to spowodowane w głównej mierze czterema czynnikami: przyzwyczajeniem klientów (20%), chęcią zachowania przez nich anonimowości (16%), brakiem zaufania do sklepów (15%) oraz obawą, że zamówiony towar nie dotrze (14%).
Według danych Poczty Polskiej, w 2016 roku około 30% paczek zostało opłaconych gotówką przy odbiorze, a średnia wartość takiej transakcji wynosiła 200 złotych.
Coraz więcej Polaków nie nosi gotówki przy sobie, wypłaty z bankomatów często wiążą się z dodatkowymi opłatami, dlatego wprowadzamy terminale płatnicze. Takie rozwiązanie jest korzystne dla naszych klientów. Zwiększa ich bezpieczeństwo i komfort. Będzie to szczególnie istotne podczas przedświątecznego szczytu paczkowego, do którego już się przygotowujemy – Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej
Przy okazji warto przypomnieć, że już od października 2017 roku we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej można zapłacić za przesyłki pobraniowe kartą (Visa, Mastercard) i BLIK-iem.
Źródło: Poczta Polska