Początek 2018 roku był dobry dla Play – operator zwiększył bazę klientów i dochód netto

Play opublikował dziś wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2018 roku. Nie we wszystkich kategoriach odnotowano wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, ale w najważniejszych się udało. Początek 2018 roku Fioletowy może więc zaliczyć do jak najbardziej udanych.

Na koniec pierwszego kwartału 2018 roku Play obsługiwał w sumie 15,2 miliona klientów. 9,5899 miliona osób korzystało w tym czasie z usług zakontraktowanych, natomiast pozostałe 5,5857 miliona z ofert przedpłaconych. W pierwszym przypadku wzrost rok do roku wyniósł 10,5%. W drugim z kolei odnotowano spadek o 1,3% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, ale Play nie musi się tym martwić, gdyż część użytkowników przeszła z karty na abonament. Udział abonentów kontraktowych zwiększył się bowiem do 63,2% z 60,5% w Q1 2017. W ogólnym rozrachunku, w pierwszych trzech miesiącach 2018 roku udało się pozyskać niemal 160 tysięcy klientów kontraktowych i ponad 200 tysięcy użytkowników prepaid (netto).

Sytuacja finansowa Play również prezentuje się bardzo dobrze. W pierwszym kwartale 2018 roku przychody operacyjne wyniosły 1,6373 miliarda złotych i były wyższe o 3,6% niż w analogicznym okresie rok wcześniej (1,5808 miliarda złotych). Nieporównywalnie większe wrażenie robi jednak dochód netto. Przez pierwsze trzy miesiące 2018 roku operator zarobił bowiem aż 152,9 miliona złotych. To oszałamiająca kwota, kiedy uświadomimy sobie, że w Q1 2017 roku dochód netto wyniósł zaledwie 18,5 miliona złotych. Rok do roku wzrósł więc on ponad ośmiokrotnie!

Przy okazji podawania wyników finansowych za pierwszy kwartał 2018 roku, Play poinformował, że na dzień 31 marca 2018 roku zasięg sieci 4G LTE obejmował już 93,8% populacji Polski (wzrost o 1,5 p.p. rok do roku). Z kolei w zasięgu sieci 4G LTE Ultra było 82,6% populacji naszego kraju (wzrost o 3,2 p.p. w porównaniu do Q1 2017).

Źródło: informacja prasowa