Tegoroczny Pixel może automatycznie przechodzić w tryb Nie Przeszkadzać podczas jazdy samochodem

Mimo ciągłego uświadamiania ludzi na temat niebezpieczeństwa związanego z używaniem telefonu podczas jazdy samochodem, wciąż właśnie w tym upatruje się przyczyny wielu wypadków. Niektórzy mają wręcz problem, żeby odwrócić uwagę od smartfona nawet wtedy, gdy prowadzą. Kierujący z tegorocznymi Pixelami już nie będą mieli tego problemu, bo ich urządzenia mogą automatycznie przestać zawracać im głowę, gdy tylko wykryją, że są w aucie.

Wielu z Was zgodzi się pewnie ze mną, że są aplikacje, które są samochodowym must-have i czasem wręcz niemożliwym jest schowanie smartfona, jeśli chce się dotrzeć do celu. Mam tutaj na myśli przede wszystkim te związane z nawigacją, do których należą chociażby Mapy Google, Sygic, HEREWeGo czy wreszcie polski Yanosik. Przyzwyczailiśmy się już do ery wiecznego bycia online, więc coraz częściej nie panujemy nad tym, że zaglądamy do smartfona. Nawet jeżeli robimy to nieintencjonalnie, to dosyć często szukamy go ręką lub wzrokiem od razu wtedy, gdy słyszymy ustawiony przez siebie dźwięk, choć bywa to niebezpieczne. To zabrzmi dziwnie, ale widać przed takimi przypadkami musi nas chronić smartfon, a nie my sami.

Z pomocą mają przyjść tegoroczne Pixele, których funkcja Nie przeszkadzać doczekała się nowej i dosyć interesującej, choć niekompletnej funkcji. Dzięki paczce Pixel Ambient Services, użytkownicy smartfona mogą w zakładce Driving ustawić, aby telefon automatycznie nie zawracał im głowy powiadomieniami, gdy siedzą za kierownicą. Ma się tak dziać dzięki znanemu większości z Was trybowi Nie przeszkadzać, którego – jak już się zapewne domyślacie – nie trzeba będzie włączać ręcznie.

Wiecie jaka jest zasadnicza wada tej funkcji? Tryb Nie przeszkadzać włączany jest na podstawie ruchu urządzenia odczytanego z sensorów oraz połączeń Bluetooth, a więc jest szansa, że posiadacze Pixeli nie będą otrzymywać powiadomień nawet wtedy, kiedy wejdą w rolę pasażera. Myślę jednak, że znajdzie się wiele osób, które jeżdżą samochodem tylko (lub przede wszystkim) jako kierowcy i docenią tę funkcję. Szczególnie dlatego, że jest nieobowiązkowa i ukierunkowana na zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, choć jakby nie patrzeć – wizja tego, że sam smartfon musi nas chronić przed samym sobą, jest dosyć pesymistyczna.

Polecamy również:

https://www.tabletowo.pl/2017/10/04/premiera-google-pixel-2-google-pixel-2-xl-specyfikacja-cena/

źródło: Android Police, Google Play
grafika główna: Pexels