Netflix na amerykańskim rynku był w czwartek wart więcej niż Disney. Myszka Miki czuje zagrożenie

Przez krótki czas w czwartek, Netflix oficjalnie rządził światem rozrywki w USA. Jego wartość rynkowa była większa niż aktualnego hegemona – Disney’a. Wszystko przez skok wartości akcji Netflixa i problemy „Myszki Miki”.

Netflix wyprzedził Disney’a i stał się na chwilę najwyżej wycenianą firmą medialną w Stanach Zjednoczonych. Pokazuje to siłę tego giganta rozrywkowego oraz tymczasowe osłabienie Disney’a, który ostatnio musi radzić sobie z problemami związanymi z przejęciem 21st Century Fox oraz zmianami w podejściu konsumentów rozrywki do sposobu jej przyswajania. Oglądanie dowolnego filmu na kanapie przed swoim telewizorem okazało się bardzo wygodne, a Disney nadal nie jest gotowy, by wystartować z własnym serwisem streamingowym.

Akcje Netflixa to prawdziwa kopalnia złota. Od stycznia ich wartość wzrosła o 70%. Wczoraj osiągnęły poziom, który pozwolił ogłosić firmie kapitalizację rynkową w wysokości prawie 162 miliardów dolarów. W ten sposób Netflix – na krótko, ale zawsze – prześcignął Disney’a, którego wyceniono wtedy na 151,6 mld dolarów.

https://www.tabletowo.pl/2017/08/09/netflix-bez-bajek-disneya/

Gigant strumieniowania wideo będzie toczył ciężkie boje z Disney’em. Na razie filmy Disney’a można oglądać na Netflixie, ale licencja dobiegnie końca w przyszłym roku, co nieuchronnie popycha właściciela takich marek jak Marvel, Pixer Animation czy Star Wars do otworzenia własnego serwisu streamingującego wideo. Pytanie tylko, czy za rok nie będzie już za późno. Skoro już teraz Netflix, korzystając ze słabości swojego największego konkurenta, potrafi zagrać mu na nosie, to co będzie za kilka miesięcy?

Już teraz Disney traci na rzecz Netflixa – w ciągu roku wartość firmy kojarzącej się z Myszką Miki spadła o 5%. Obecnie wyceniana jest na 152 miliardy dolarów, ale jeśli nie zareaguje ona w odpowiedni sposób na szybko zmieniające się wymagania konsumentów, to może się okazać, że w przyszłym roku to Netflix będzie rozdawać karty.

Trzecią największą firmą rozrywkową jest Comcast – największy operator kablówki w Stanach Zjednoczonych i właściciel NBC czy Universal Pictures. Konsorcjum wycenia się na 145 miliardów dolarów.

 

źródło: The GuardianTech2,
zdjęcie tytułowe: ikayama, na licencji CC BY-SA 2.0