Jeśli kupowałeś kiedyś sprzęt w NEO24.pl, lepiej zmień hasło do serwisu. Ze sklepu wyciekły dane osobowe klientów

Jeśli kiedykolwiek kupowałeś coś w sklepie NEO24.pl, a masz zwyczaj z rana sprawdzać skrzynkę mailową, to już wiesz o tym, że firmie nie udało się utrzymać w bezpiecznym miejscu danych osobowych swoich klientów. Zalecana jest zamiana hasła, by uniknąć ewentualnych problemów.

W listach e-mail rozsyłanych do klientów sklepu można przeczytać:

Szanowni Państwo,

informujemy, że istnieje prawdopodobieństwo ujawnienia danych osobowych Klientów z archiwalnej (funkcjonującej do dnia 25.10.2017 r.) bazy sklepu internetowego NEO24.PL. W związku z tym, w trosce o Państwa bezpieczeństwo rekomendujemy:

Niezwłoczną zmianę hasła do konta w sklepie internetowym NEO24.PL.
Zmianę haseł do innych serwisów internetowych, w których korzystają Państwo z hasła użytego do rejestracji w sklepie internetowym NEO24.PL.
Nieodpowiadanie na maile pochodzące z nieznanych i niezweryfikowanych źródeł.

Jak wynika z komunikatu, problem ma dotyczyć tylko tych klientów, którzy zarejestrowali się w sklepie przed 25 październikiem 2017 roku. Nic nie zaszkodzi jednak dmuchać na zimne i zmienić hasło nawet wtedy, gdy rejestracji i zakupów w sklepie dokonywaliśmy później.

Osobom, które są w posiadaniu kopii starej bazy danych osobowych sklepu, znane są nie tylko maile użytkowników serwisu NEO24.pl, ale także ich numery telefonów i – jak informuje sklep – również inne informacje. Wyciek danych jest najprawdopodobniej powiązany z atakiem hakerskim na ten sklep, przeprowadzony w lipcu tego roku. Wtedy to przestępcy wykorzystali SMS-y do prób wyłudzania danych.

 

źródło: Niebezpiecznik
zdj. tytułowe: US Navy na licencji Creative Commons