„Kobiety to najcenniejsi gracze”. Są o 79 procent bardziej skłonne do wydawania pieniędzy w grach mobilnych niż mężczyźni

To ciekawe, bo dotychczasowe tendencje wyglądały trochę inaczej. Zwykło się myśleć, a badania to potwierdzały, że to mężczyźni częściej od kobiet sięgają do portfeli, by kupić coś w grze mobilnej. Teraz te proporcje się odwróciły, a przynajmniej tak wynika z badania marketingowego firmy Liftoff.

Liftoff zajmuje się między innymi tworzeniem raportów dotyczących aktualnej sytuacji na rynku gier mobilnych. Ich analizy pomagają branży odpowiednio kierować reklamy i konstruować rozgrywkę, tak by twórcy gier mogli liczyć na największy zysk i zapłatę za trud oraz czas włożone w produkcję i utrzymanie gry.

Według danych przedstawionych przez Liftoff, 16,7% kobiet decyduje się na dokupienie czegoś w grze, jeśli tylko ma ona taką opcję (a mikropłatności w grach mobilnych to codzienność). Interesujące jest to, że mężczyźni są skłonni kupić droższą grę mobilną, ale rzadziej od kobiet kupują coś wewnątrz aplikacji. Jak wspomina raport, „dokładniejsza analiza współczynników konwersji ujawnia, że kobiety są w rzeczywistości najcenniejszymi graczami”.

W raporcie znalazły się dane z 350 aplikacji, pobrane między czerwcem 2017 roku a majem 2018 roku. W porównaniu z statystykami z ubiegłego roku, liczba kobiet płacących za dodatkowe rzeczy w grach mobilnych, wzrosła prawie dwukrotnie. Te wyniki oraz wcześniejsze badania mogą skłonić twórców gier do lepszego dopasowywania aplikacji do preferencji kobiet. Jak wspomniano w statystykach, najchętniej wybierają one gatunki z pogranicza gier logicznych i polecane im przez znajomych.

Oprócz tego, Liftoff wskazuje, że aplikacji łatwiej pozyskać jest użytkownika systemu Android niż iOS, jednak kiedy właściciele iPhone’ów i iPadów przekonają się już do gry, są w stanie pozostawić w niej więcej pieniędzy niż androidowcy. Jednak, jako że baza użytkowników sklepu Google Play rozwija się szybciej od tej z App Store (każdego dnia na platformie Google loguje się 1,5 miliona nowych urządzeń), deweloperzy nadal będą pilnie koncentrować się na obu platformach.

 

źródło: Liftoff przez The Verge