iOS kładzie Androida na łopatki – w kwestii dochodów dla programistów

Masz pomysł na mobilną aplikację albo grę? Nie ma co ładować się w Androida, znacznie lepszym rozwiązaniem będzie opublikowanie swojego produktu w sklepie App Store. Najnowsze statystyki pokazują, że w kwestii zarobków Google jest daleko w tyle za swoim konkurentem na rynku urządzeń mobilnych.

Jak to jest, że Android dominuje na rynku smartfonów i tabletów, a przychody ze sprzedaży aplikacji są w Sklepie Play dwukrotnie niższe niż w App Store? Tak przynajmniej przekonują nas ostatnie badania przeprowadzone przez serwis App Annie.

Badania z drugiego kwartału 2016 pokazują jasno, że jeżeli chcemy zarabiać na aplikacjach mobilnych, bardziej opłaca się wprowadzić swój produkt na platformę iOS niż Android. Przynajmniej, w pierwszej kolejności. Mimo faktu, że Sklep Play wyprzedza o połowę App Store pod względem pobrań aplikacji, to właśnie użytkownicy iPhone’ów chętniej płacą za wirtualne produkty. No i mają mniej możliwości piracenia aplikacji.

Widać to na przykładzie dużych premier. Na jaką platformę najpierw pojawiła się aplikacja Prisma? Wielu deweloperów aplikacji stosuje ten model – najpierw wypuszcza swój produkt na iOS, a dopiero później, po jego dobrym przyjęciu, na platformę Google’a. Ogromny wpływ na powyższy stan rzeczy ma fakt, że średnia cena telefonu z Androidem to 200-300 dolarów, podczas gdy iPhone’a – 600 dolarów. Ludzie, którzy gotowi są wyłożyć więcej na swój telefon, łatwiej też wydają pieniądze na aplikacje.

W efekcie powstaje błędne koło. Deweloperzy widząc, że użytkownicy Androida wolą nie płacić za aplikacje, albo płacić mało, wydają najpierw swoje produkty na bardziej dochodową platformę – App Store. Potem wypuszczają darmowe bądź tańsze wersje swoich aplikacji w Sklepie Google. Użytkownicy Androida zaś przyzwyczajani są, że aplikacje powinny być darmowe lub tanie.

Źródło: BGR

Exit mobile version