Huawei wskakuje na 79. pozycję rankingu najbardziej wartościowych firm świata. Pewnie ciekawi Was, który jest Samsung

Huawei zajęło 79. pozycję w tegorocznej edycji rankingu najbardziej wartościowych marek według magazynu Forbes, z wartością na poziomie 8,4 mld dolarów, co daje wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Huawei jest jedyną chińską firmą występującą w tym prestiżowym zestawieniu. A Samsung? Samsung jest… siódmy.

Na samym początku trzeba podkreślić, że Huawei i Samsung znacząco różnią się pod wieloma względami: od struktury przedsiębiorstwa począwszy, przez spektrum oferowanych produktów, na rynkach docelowych skończywszy. Dla Forbesa nie stanowiło to jednak problemu i porównano po prostu szacowaną wartość tych firm. Skoro tak, to my też nie mamy z tym problemu.

Huawei podaje, że firma pojawiła się na liście najcenniejszych marek na świecie opracowanej przez magazyn Forbes po raz pierwszy w 2017 roku i zajęła 88. miejsce. Wartość marki została oszacowana na 7,3 mld dolarów. Ostatni rok pełen sukcesów i dynamicznego rozwoju sprawił, że wartość Huawei w stosunku do poprzedniego roku wzrosła aż o 15% (tj. o 1,1 mld dolarów), a firma umocniła swoją pozycję w rankingu o 9 miejsc.

Skoro więc Huawei chwali się wynikami zestawienia Forbesa, to byłoby fair wspomnieć też, jak radzą sobie konkurenci, również kojarzeni z technologiami mobilnymi. I tak na przykład wspomniany już Samsung zajął 7. miejsce, tuż przed Disney’em, z szacowaną wartością na 47,6 mld dolarów. Inny przedstawiciel związany ze smartfonami, to Sony – Japończycy wylądowali na 63. miejscu z wyceną 10,2 mld dolarów. Coś wspólnego z tabletami ma też Amazon, jednak wysoka pozycja tego giganta to raczej nie efekt kapitalnej sprzedaży Kindle’ów.

Firmy, które królują w tabeli to Apple, Google i Microsoft, z szacowaną wartością odpowiednio: 182,8 mld dolarów, 132,1 mld dolarów i 104,9 mld dolarów. Wszystkie te firmy znajdują się również na czołowych miejscach innych zestawień, choć ranking Forbesa jest chyba jednym z najbardziej znanych.

Dystans Huawei do reszty stawki wydaje się być ogromny, jednak bierzemy też pod uwagę fakt, że twór Chińczyków jest stosunkowo krótko znany w Europie, a wachlarz działania firmy jest znacznie mniejszy niż gigantów branży. Nie przeszkadza to jednak przedsiębiorstwu w snuciu wielkich planów, o sporych ambicjach w postaci zostania największym po Apple producentem smartfonów już nie wspominawszy.

 

źródło: Forbes, informacja prasowa