Facebook w Polsce traci w oczach najmłodszych użytkowników, ale wciąż rośnie w siłę

Na przestrzeni ostatniego roku liczba użytkowników Facebooka w Polsce zwiększyła się o 8 procent i obecnie z serwisu Marka Zuckerberga korzysta już 16 mln Polaków. Wszystko wskazuje jednak na to, że od platformy odsuwają się najmłodsi. Populacja osób w wieku od 13 do 17 lat zmniejszyła się bowiem o 14 procent. Odwrotne rezultaty uzyskano za to w grupie powyżej 35 lat.

Jak wynika z analizy firmy NapoleonCat Facebook dojrzewa, zyskując coraz większą popularność wśród dorosłych Polaków. Tak naprawdę, poza najmłodszymi, platforma zyskuje, a nie traci użytkowników. Wspomniany na początku 8-procentowy wzrost przekłada się na 1,2 mln nowych kont w okresie czerwiec 2017-czerwiec 2018.

14-procentowa strata, jaką Facebook odnotował wśród osób w wieku 13-17 lat, została więc odrobiona z nawiązką. Duża w tym zasługa właśnie użytkowników 35+. Największe wzrosty widać jednak w grupie powyżej 45 roku życia. Jak kształtuje się to w poszczególnych przedziałach wiekowych, możecie zobaczyć na poniższej grafice.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Oczywiście na największe wzrosty procentowe wśród osób starszych wpływ ma z pewnością dużo mniejsza, w porównaniu z młodszymi użytkownikami, liczba kont przed rokiem. Trend mimo wszystko wydaje się jednak dość jasny – na Facebooku coraz lepiej czują się dorośli. A jak wygląda sytuacja z inną platformą należącą do Zuckerberga, czyli z Instagramem?

Tutaj wzrosty są jeszcze większe. W ciągu 12 miesięcy odnotowano bowiem aż o 48 procent użytkowników więcej – w czerwcu ubiegłego roku korzystało z niego 4,2 mln osób, obecnie jest to 6,2 mln osób. W tym przypadku lepsze rezultaty widać jednak w każdej grupie wiekowej. Największe wzrosty i tutaj są wśród najstarszych, ale jeszcze bardziej w oczy rzuca się niewielka ilość osób w tym wieku korzystających z Instagrama przed rokiem.

Źródło: wirtualnemedia.pl

 

Zbadano również, jak kształtuje się korzystanie przez polskich użytkowników z całego „ekosystemu” Facebooka, czyli jego samego, Instagrama i Messengera. Możecie dokładnie prześledzić to na poniższych grafikach. Tutaj dla osób w wieku 13-17 lat…

 

 

 

Źródło: wirtualnemedia.pl

… a tutaj dla całości.

To, że z Facebooka odchodzą najmłodsi, to trend zauważony nie tylko w naszym kraju. W 2017 roku w USA z platformy zrezygnowało 2,8 mln osób w wieku poniżej 25 lat, a prognozowane są dalsze spadki. Wydaje się jednak, że dopóki całościowe statystyki wyglądają tak, jak powyżej, Mark Zuckerberg nie musi się specjalnie martwić. Przynajmniej na razie.

*Grafika wyróżniająca pochodzi z serwisy pixabay.com

Polecamy również:

https://www.tabletowo.pl/2018/06/26/instagram-zarabia-krocie-dla-facebooka/

 

Źródło: wirtualnemedia.pl (1), (2)