Asus podobno wycofuje się z rynku smartwatchy z Android Wear

Ostatnie prognozy są wyjątkowo optymistyczne dla producentów smartwatchy – obserwatorzy rynku prognozują bowiem, że w 2017 roku sprzedanych zostanie aż 28,5 miliona tych urządzeń, czyli o 18% więcej niż w 2016 roku. I jest to możliwe, ponieważ już w pierwszym kwartale odnotowano wzrost o 21% rok do roku. Asus jednak podobno nie zamierza na tym skorzystać i planuje całkowicie wycofać się z segmentu inteligentnych zegarków z Android Wear.

Choć nie zostało to jeszcze oficjalnie potwierdzone, to w kuluarach mówi się, że Tajwańczycy sprzedają zbyt mało smartwatchy, aby opłacało im się pozostać na tym rynku. Jak bowiem donoszą źródła z łańcuchów dostaw, obecnie z fabryk „wychodzi” średnio pięć-sześć tysięcy ZenWatchy każdego miesiąca. Jest to naprawdę bardzo mało, jeżeli przypomnimy sobie, że w pierwszym kwartale 2017 roku Apple sprzedało 3,5 miliona Apple Watchy. Przy tym wyniki Asusa wyglądają – delikatnie mówiąc – słabo.

Trzeba przyznać, że nic nie zapowiadało takiego obrotu spraw. Przy okazji targów IFA 2016 w Berlinie Tajwańczycy zaprezentowali bowiem bardzo ciekawego (choć nie pozbawionego wad) ZenWatch 3, wyposażonego m.in. w 1,39-calowy wyświetlacz AMOLED o rozdzielczości 400×400 pikseli (ppi=287), dedykowany do wearables procesor Qualcomm Snapdragon Wear 2100, 512MB RAM, 4GB pamięci wewnętrznej eMMC, Bluetooth 4.1, Wi-Fi i akumulator o pojemności 340 mAh ze wsparciem dla szybkiego ładowania. Całość ma wymiary 45x45x9,95 (10,75) mm. Urządzenie działa pod kontrolą systemu operacyjnego Android Wear 2.0.

Jak wspomniałem, Asus nie odniósł się jeszcze do tych rewelacji, ale poprosiłem już osobę odpowiedzialną za kontakt z mediami o komentarz w tej sprawie. Gdy go tylko otrzymam, zaktualizuję artykuł.

*Na zdjęciu tytułowym Asus ZenWatch (pod linkiem znajdziecie jego recenzję)

Źródło: Digitimes przez Android Police