iPady Pro zmienią rozmiary. Różnica między 10,5-calowym a 12,9-calowym nie będzie już tak bardzo widoczna

Jeśli wierzyć najnowszym doniesieniom z Japonii, Apple pokaże w tym roku dwa modele iPadów Pro. Ma pojawić się zarówno nowa wersja edycji 12,9-calowej, jak też całkowicie odświeżona wersja zeszłorocznego zaskoczenia: wersji 10,5-calowej. Biorąc pod uwagę nowopozyskane dane, możemy spodziewać się poważnych zmian w wyglądzie tych tabletów.

Informacje, do których dotarł serwis Macotakara, pokrywają się z tym, co do tej pory dowiedzieliśmy się o iPadzie Pro z 2018 roku. Zarówno jego mniejszą, jak i większą wersję, czeka przeprojektowanie w związku ze zmniejszeniem ramek oraz wyposażeniem tabletów w technologię rozpoznawania twarzy Face ID. Pozbycie się czytnika linii papilarnych powinno w znaczący sposób wpłynąć na wymiary urządzeń – i w istocie tak będzie.

Apple ma być w podjętych zmianach dość odważne. Mimo identycznych, co w zeszłym roku przekątnych ekranu w tabletach, ich rozmiary będą się różnić – będą po prostu mniejsze niż te z 2017 roku.

Nowy 10,5-calowy iPad Pro z 2018 roku ma wymiary 247,5 x 178,7 x 6 mm. To niewielka zmiana względem poprzednika, ale uszczuplenie „tu i tam” jest widoczne.

Modyfikacje będą bardziej odczuwalne w wypadku wersji 12,9 cala. Obecnie mierzy on sobie 305,7 x 220,6 x 6,9 mm, zaś tegoroczny sprzęt będzie zauważalnie mniejszy, mając wymiary 280 x 215 x 6,4 mm.

https://www.tabletowo.pl/2018/07/05/ipad-pro-2018-moze-z-wycieciem-w-ekranie/

Jak wspomina źródło, nowe iPady Pro będą charakteryzować się stylem zbliżonym do iPhone’a SE, w co akurat jest mi dość trudno uwierzyć. Apple już dawno temu zrezygnowało z momentami „kanciastego” wzoru iPhone’a 5, więc trudno wyobrazić sobie, żeby tablety nawiązywały swoim wyglądem do starszych modeli firmy.

Macotakara raportuje również, że iPady Pro będą pozbawione gniazd słuchawkowych, co wymusi na użytkownikach zakup słuchawek Bluetooth lub używanie przejściówek.

Dobrze słyszeć, że w temacie wyglądu tabletów Apple coś się ruszy – to jeszcze bardziej skostniały segment urządzeń giganta z Cupertino niż same smartfony. Jeśli zmiany przypadną do gustu użytkownikom sprzętów z logo nadgryzionego jabłka, to można być niemal pewnym, że Apple w tym roku utwierdzi swoją pozycję lidera tabletowego rynku.

 

źródło: Macotakara przez BGR
grafika tytułowa: koncept iPada Pro 2018