Angielski serwis CompareMyMobile sprawdził, jak zmieniły się ceny poszczególnych iPadów od początku tego roku

Urządzenia od Apple mają to do siebie, że trzymają cenę przez znacznie dłuższy czas niż ma to miejsce u konkurencji. Brytyjski serwis CompareMyMobile postanowił sprawdzić, jak od początku roku zmieniła się cena poszczególnych iPadów.

Strona ta zajmuje się agregacją ofert firm, które skupują różnego typu używane urządzenia – od smartfonów i tabletów, poprzez smartwatche, aż po aparaty, laptopy i komputery osobiste. Zanim jednak przejdziemy do wniosków załogi z CompareMyMobile, warto przytoczyć jeszcze zdanie CEO, Ashley Turner, na temat najnowszego iPada Pro. Uważa ona, że najbliższe tygodnie pokażą, czy okaże się on hitem, czy nie:

With Christmas on the horizon, it is prime time to see if it becomes a gadget must-have or not.

O opinię zapytano również użytkowników serwisu. Aż 75% z nich nie widzi w ogóle potrzeby posiadania tego tabletu. Jednak ci, którzy zdecydowaliby się na jego zakup, w ponad połowie przypadków (57,7%) używaliby go w domu, a tylko 1,9% osób w pracy. To trochę kłóci się z założeniami samego Apple, które twierdzi, że iPad Pro jest stworzony do profesjonalnych zastosowań, a nie tylko do zwykłego konsumowania treści.

Przejdźmy jednak do danych na temat pozostałych tabletów w portfolio giganta z Cupertino. Na wstępie dowiadujemy się, że iPad jako marka jest jedną z tych, które odniosły największy sukces w tym segmencie. Choć popyt na tego typu urządzenia stale spada, to liczba sztuk sprzedawanych za pośrednictwem serwisu umieszcza iPada na drugim miejscu w rankingu popularności poszczególnych kategorii (łącznie 11,9% udziałów).

Od początku 2015 roku użytkownicy najchętniej „pozbywali się” iPadów 2. Ich sprzedaż wzrosła od stycznia o 30,5%, zaś cena spadła przez blisko 10 miesięcy o 48 funtów. Kolejne miejsca zajmują – odpowiednio – iPad Mini (+17,3%/-47 funtów), iPad 3 (+11,4%/-39 funtów) i iPad Air (+6,6%/-44 funtów). Przeanalizowano również procentowy spadek cen poszczególnych iPadów w tym samym okresie. Najwięcej, bo aż o 51%, spadła cena pierwszej odsłony tabletu. Drugie miejsce z 39% spadkiem zajmuje iPad Mini. Na kolejnych lokatach znalazły się iPad Air 2 (-33%), iPad Mini 3 (-25%) i iPad 3 (-18%).

W połowie listopada 2015 roku iPadami, za które sprzedający mogli otrzymać najwięcej pieniędzy, były:

Apple iPad cena CompareMyMobile 2015 03

Ostatnie zestawienie w ogóle dziwi – w końcu są to jeszcze „świeże” propozycje. W Polsce serwisy skupujące sprzęt od użytkowników nie cieszą się jeszcze taką popularnością, jak choćby w Wielkiej Brytanii. U nas cały czas prym wiedzie samodzielne sprzedawanie niechcianych urządzeń, głównie poprzez różnego rodzaju serwisy aukcyjne. Tam jednak o wiele trudniej zebrać dane o kształtowaniu się cen oraz podaży i stworzyć z nich taki raport, jak autorstwa Brytyjczyków.

Źródło: CompareMyMobile