Wear OS by Google (fot. Google)

Android Wear to od teraz Wear OS by Google. Bo firma nie chce, aby system kojarzył się tylko z Androidem

Android Wear to platforma Google, przeznaczona do inteligentnych zegarków. Za kilka dni miną cztery lata od jej oficjalnej premiery. Najwyraźniej koncern z Mountain View uznał, że to odpowiedni moment, aby zrobić mały rebranding i zmienić jej nazwę na Wear OS by Google. Co ciekawe, zdecydowano się na to przez… właścicieli iPhone’ów.

Smartwatche nie osiągnęły oszałamiającego sukcesu, jednak faktem jest, że segment ten – po chwilowym regresie – na powrót sukcesywnie się rozwija. Największym producentem inteligentnych zegarków jest Apple, lecz propozycje z Android Wear także cieszą się relatywnie dużą popularnością. Duża w tym zasługa Google, które stara się przekonać kolejne firmy, aby wypuszczały na rynek urządzenia z tą platformą (mowa tu szczególnie o tych, zajmujących się do tej pory produkcją klasycznych czasomierzy). Od udostępnienia tej platformy powstało ponad 50 modeli z nią na pokładzie.

Wydawać by się mogło, że dla posiadaczy iPhone’a jedynym słusznym wyborem jest Apple Watch, jednak praktyka pokazuje, iż wcale tak nie jest. W 2017 roku jeden na trzech nowych użytkowników smartwatcha z Android Wear łączył go z iPhonem. Właśnie dlatego zdecydowano się zmienić nazwę platformy z Android Wear na Watch OS by Google, aby zegarkowy system koncernu z Mountain View nie kojarzył się wyłącznie z Androidem. Dla przypomnienia, inteligentne zegarki z Android Wear potrafią współpracować z iPhone’ami od sierpnia 2015 roku.

Zmianą nazwy z Android Wear na Watch OS by Google producent chce zaznaczyć, że smartwatche z tą platformą na pokładzie są dla każdego, bez względu na to, jaki smartfon ktoś nosi w kieszeni. W ciągu kilku najbliższych tygodni użytkownicy zaczną widzieć nową nazwę na swoich inteligentnych zegarkach i telefonach. Koncern z Mountain View zapowiedział również „nowe funkcje i udoskonalenia”, aczkolwiek na ich temat nie powiedział już nic więcej.

Źródło: Google dzięki VentureBeat