wear os

Android Wear może zmienić nazwę na Wear OS. Tylko po co ten rebranding?

Są w branży mobilnej wydarzenia, od których liczy się nowe ery, daty wprowadzenia produktów i usług wspominane po latach oraz postaci tak charakterystyczne, że są powszechnie znane ludziom spoza technologicznego światka. Cóż, zmiana nazwy i logo Androida Wear nie będzie takim punktem zwrotnym, pod żadnym względem.

Wygląda na to, że Google jest bliskie nadania Androidowi Wear nowej nazwy oraz logo. Zwykle rebranding nie odbija się zbyt szerokim echem, a już zwłaszcza wtedy, gdy jest się Google. Firma upodobała sobie zmiany logotypów i nazw usług bez wyraźnego wzorca czy tempa (ostatnio na przykład: G Pay). Wyjątkiem jest tylko Android na smartfony i tablety, którego nowe edycje pojawiają się regularnie co roku.

Całkiem możliwe, że na tegorocznej konferencji Google I/O, dowiemy się czegoś więcej odnośnie zmian, które czekają Androida Wear. A szykują się przynajmniej dwie: nowa nazwa i odświeżone logo. Oczywiście nic nie zostało oficjalnie potwierdzone przez Google, ale niektórzy podczas konfigurowania smartwatcha z Androida Wear przez aplikację ze sklepu Google Play, ujrzeli jej nową ikonę, stylizowaną na czterokolorową literę „W„. To naprawdę niewiele mówi, ale rzeczywiście sugeruje pewną zmianę. Powiadomienie ze smartfona o aktualizacji nie zawierało już komunikatu o Android Wear, a dotyczyło „Wear OS”.

Android Wear formalnie działa od 2014 roku, a od tamtej pory doczekał się aktualizacji do wersji 2.9. Kto wie, może Android Wear zyska, oprócz nowego logo i nazwy, coś więcej? Po prawie czterech latach użytkownicy urządzeń noszonych chętnie zobaczyliby jakąś odświeżającą nowość. Rynek wearables potrzebuje małego trzęsienia ziemi, by móc przyciągnąć do siebie więcej użytkowników. A już na pewno potrzebuje tego Google, którego system na smartwatche z roku na rok traci zwolenników.

https://www.tabletowo.pl/2017/10/05/android-wear-out-ze-sklepu-google/

RYnekźródło: Slashgear