LG jest niesamowite – traci grube miliony przez smartfony, a ogólnie zarabia coraz więcej

Przestałem już liczyć, ile czasu dział mobilny nie zarabia ani grosza, ale na pewno generuje milionowe straty ponad trzy lata. Koreańczycy nieustannie są jednak w stanie go utrzymać. Pozostałe działy przynoszą bowiem takie kokosy, że w ostatecznym rozrachunku firma i tak wychodzi na potężny plus.

Gdyby brać pod uwagę wyłącznie wartość sprzedaży, to dział mobilny radzi sobie nie najgorzej – w trzecim kwartale 2018 roku wyniosła ona 1,82 mld USD (2,04 bln KRW). Nie jest więc tak, że nikt nie kupuje smartfonów i tabletów LG, ponieważ – jak widać – trochę LG musiało ich sprzedać, aby dobić do (równowartości) blisko dwóch miliardów dolarów.

Problem w tym, że pomimo wysokiej wartości sprzedaży, dział mobilny w trzecim kwartale 2018 roku wygenerował stratę operacyjną w wysokości 130,5 mln USD (146,3 mld KRW). To ogromna kwota, chociaż jednocześnie LG chwali się, że udało się ją zmniejszyć dzięki konsekwentnemu wypełnianiu planu biznesowego oraz większemu skupieniu na urządzeniach ze średniej półki. Wiele nadziei pokładanych jest również w LG V40 ThinQ – producent wierzy, że wprowadzenie go na rynek zaowocuje wzrostem sprzedaży w czwartym kwartale.

Mimo faktu, że dział mobilny LG jest na permanentnym minusie i producent cały czas musi dopłacać do tego interesu, to w ujęciu ogólnym radzi sobie znakomicie. W trzecim kwartale 2018 roku wartość skonsolidowanej sprzedaży wyniosła 13,76 mld USD (15,43 bln KRW), a zysk operacyjny 667,7 mln USD (748,8 mld KRW). W obu przypadkach odnotowano wzrost – w pierwszym o 2,7% w porównaniu do drugiego kwartału 2018 roku, a w drugim aż o 45% rok do roku!

Niezmiennie najlepiej radzą sobie dwa działy: klimatyzacji i rozwiązań energetycznych (Air Conditioning & Energy Solutions) oraz RTV (LG Home Entertainment). W trzecim kwartale 2018 roku wartość sprzedaży w ich przypadku wyniosła – odpowiednio – 4,33 mld USD (4,85 bln KRW) i 3,31 mld USD (3,71 bln KRW), a zysk operacyjny – odpowiednio – 365,3 mln USD (409,7 mld KRW) i 289,9 mln USD (325,1 mld KRW).

*Na zdjęciu tytułowym LG G7 ThinQ i LG V30 (pod linkiem znajdziecie ich porównanie, przygotowane przez Kasię)

Źródło: informacja prasowa