Microsoftowi z wearables nie po drodze, ale i tak patentuje projekt inteligentnego pierścienia - Tabletowo.pl

Microsoftowi z wearables nie po drodze, ale i tak patentuje projekt inteligentnego pierścienia

Microsoft Band, zarówno pierwszej jak i drugiej generacji nie były urządzeniami złymi, jednak gigantowi z Redmond nie udało się z przytupem wkroczyć na rynek urządzeń noszonych, dlatego Microsoft Band 3 nigdy nie trafił na półki sklepowe. Niewykluczone, że to nie ostatnie podejście tego producenta do sprzętów śledzących aktywność fizyczną użytkowników, bowiem niedawno odkryto, że ekipa Satya Nadelli pracuje nad inteligentnym pierścieniem.

Microsoft ma na pierścień nawet swoją własną nazwę: „finger band”, czyli „opaska na palec”. Jak dla mnie „smart ring” brzmi lepiej, ale to oczywiście kwestia gustu. Poza tym – ważniejsze jest to, co taki pierścień czy opaska mogłaby zaoferować właścicielowi.

Tabletowo.pl Microsoftowi z wearables nie po drodze, ale i tak patentuje projekt inteligentnego pierścienia Microsoft Plotki / Przecieki Wearable

(zdj. USPTO)

Okazuje się, że smart ring Microsoftu miałby wyczuwać zmiany nacisku po wewnętrznej stronie pierścienia powodowane poruszającymi się ścięgnami i w ten sposób rozpoznawać różne gesty. Patent sugeruje, że w ten sposób można by sterować różnymi urządzeniami, takimi jak smartfony, duże wyświetlacze, smartwatche czy smartokulary.

Tabletowo.pl Microsoftowi z wearables nie po drodze, ale i tak patentuje projekt inteligentnego pierścienia Microsoft Plotki / Przecieki Wearable

(zdj. USPTO)

Zgodnie z informacjami zawartymi w projekcie, to małe urządzenie miałoby zaszyty w sobie akumulator o pojemności 10 mAh i dodatkowo mogłoby pobierać energię ze smartfona z włączoną funkcją NFC. Pozwoliłoby to na czas pracy sięgający 10 godzin w scenariuszu obejmującym ciągłą interakcję pierścienia z użytkownikiem.

Trzeba pamiętać, że to tylko projekt, za którego wykonanie Microsoft wcale nie musi się zabierać. A nawet gdyby do tego doszło, warto przyjrzeć się innym eksperymentalnym urządzeniom, których produkcją zajmuje się ta firma. Choć wiele zaawansowanych gadżetów dostępnych jest w sprzedaży, raczej nie trafiają one do „zwykłego” użytkownika. Na przykład gogle rozszerzonej rzeczywistości HoloLens, mimo wysokiego stopnia zaangażowania koncernu w ich rozwój, nie są mocno promowane ani nie starają się przebić do konsumenckiego strumienia sprzedaży.

Czas pokaże, czy Microsoft jakkolwiek wykorzysta ten pomysł. Kolejne wejście na rynek wearables mogłoby być dla tego producenta bardzo trudne.

źródło: Windows Latest via Wareable

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona