43% flagowych smartfonów sprzedanych w drugim kwartale 2018 roku pochodziło od Apple - Tabletowo.pl

43% flagowych smartfonów sprzedanych w drugim kwartale 2018 roku pochodziło od Apple

Według najnowszego raportu dostarczonego przez Counterpoint Research, coraz wyższe ceny iPhone’ów najwidoczniej nie przeszkadzają Apple zarabiać gigantycznych pieniędzy na ich sprzedaży. Widać też wyraźnie coraz większe ambicje chińskich marek oraz powody do zmartwień dla Samsunga.

Zysk ze sprzedaży smartfonów

Zacznijmy jednak od tego, że w drugim kwartale 2018 roku Apple osiągnęło największy zysk spośród wszystkich producentów na rynku smartfonów – 62% globalnego zysku ze sprzedaży smartfonów osiągnięte przez kalifornijską firmę zostawia daleko w tyle drugiego w kolejności Samsunga, który może się pochwalić zaledwie 17% udziałem w zysku z rynku smartfonów. Należy jednak pamiętać, iż Apple skupia się tylko i wyłącznie na urządzeniach flagowych, a Koreańczycy mają urządzenia w niemal każdej półce cenowej.

Tabletowo.pl 43% flagowych smartfonów sprzedanych w drugim kwartale 2018 roku pochodziło od Apple Apple Huawei OnePlus Oppo Raporty/Statystyki Samsung Smartfony Vivo Xiaomi

Statystyki Counterpoint

To nie jedyna zła wiadomość dla Samsunga – koreański producent notuje od 2016 coraz niższy zysk ze sprzedaży. Na tegoroczny wynik miały z całą pewnością mocno rozczarowujące wyniki sprzedaży najnowszych flagowców z rodziny Galaxy S9. Kolejne cztery miejsca okupują wyłącznie firmy chińskie – po raz pierwszy łącznie osiągnęły one wynik w wysokości 2 miliardów dolarów. Dla porównania – Apple ze swym 62% wynikiem osiągnęło wynik 6 miliardów dolarów, tylko i wyłącznie na sprzedaży iPhone’ów.

Na trzecim miejscu mamy Huawei, ze znaczącym wzrostem zysku i wynikiem 8%, następnie uplasowało się Oppo z wynikiem 5% zysku z rynku smartfonów. Dwa ostatnie miejsca zajmują kolejno: Vivo, z wynikiem 4% oraz Xiaomi, z wynikiem 3%.

Sprzedaż smartfonów flagowych

To nie jedyne statystyki dostarczone przez firmę Counterpoint Research. Dzięki ich badaniom możemy się przyjrzeć, jak rozkładają się udziały poszczególnych producentów w sprzedaży urządzeń klasy premium.

Tabletowo.pl 43% flagowych smartfonów sprzedanych w drugim kwartale 2018 roku pochodziło od Apple Apple Huawei OnePlus Oppo Raporty/Statystyki Samsung Smartfony Vivo Xiaomi

Statystyki Counterpoint

Smartfony klasy premium zostały podzielone na trzy kategorie cenowe – od 400 do 600$, od 600 do 800$ oraz smartfony powyżej 800$.

W najniższej kategorii cenowej prym wiodą dwie marki – są to Oppo oraz Apple. Obie firmy uzyskały równo po 22% sprzedaży smartfonów w tej kategorii. Trzeci jest Samsung, z 16% udziałem. Tuż za nim, z 14% udziałem rynku znalazł się Huawei.

W półce od 600 do 800$ liderem jest ponownie Apple! Z wynikiem 44% tylko nieznacznie przewyższa Samsunga, który uzyskał w tej kategorii cenowej 41% rynku. Warto zaznaczyć, iż te dwie marki posiadają łącznie 85% sprzedaży urządzeń z tej półki cenowej.

Nie ma raczej żadnego zdziwienia, że to Apple jest niekwestionowanym liderem w sprzedaży smartfonów powyżej 800$. Z wynikiem 88% rynku iPhone’y praktycznie nie mają dla siebie konkurencji. Największą wydają się być Galaxy Note od Samsunga, lecz ten tym razem nie został on nawet uwzględniony w statystyce, gdyż jest na rynku zbyt krótko.

Źródło: appleinsider

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona