W tym roku więcej będzie Amerykanów używających inteligentnych głośników niż noszących smartwatche

Jedna z firm badających rynki technologiczne, prognozuje wzrost sprzedaży inteligentnych głośników w Stanach Zjednoczonych. Ma być on na tyle duży, że może prześcignąć segment urządzeń ubieralnych. To chyba dobre wieści dla Amazonu i Google.

Zgodnie z szacunkami eMarketer, liczba użytkowników inteligentnych głośników w Stanach Zjednoczonych wzrośnie o 47,9%, między latami 2016 a 2020. W 2016 roku było 16 milionów użytkowników tego typu sprzętów, co zdaniem analityków doprowadzi do osiągnięcia 76,5 mln osób posiadających Amazon Echo, Google Home lub inny inteligentny głośnik już za dwa lata.

EMarketer dotąd był znacznie bardziej ostrożny w swoich prognozach, ale ostatnimi czasy popyt na inteligentne głośniki mocno się zwiększył. W gruncie rzeczy jest tak duży, że w tym roku liczba użytkowników sprzętu tego typu po raz pierwszy liczebnie przerośnie osoby noszące na swoich nadgarstkach smartwatche i smartbandy. Oczywiście mówimy o rynku w Stanach Zjednoczonych.

Z badań wynika, że inteligentne głośniki kupują głównie dobrze sytuowani mężczyźni, ale urządzenia te coraz częściej trafiają też do domów za sprawą kobiet.

W USA króluje Amazon, gdyż dwie trzecie wszystkich sprzedany inteligentnych głośników to urządzenia z linii Echo. Google Home wybierane jest w 29,5% przypadków, zaś HomePod od Apple stanowi 8,3% z całej puli smartgłośników. Gigant z Mountain View ładnie sobie radzi, gdyż Google Assistant ostatnimi czasy bardzo zyskuje na popularności.

Na pewno i w Polsce znalazłoby się mnóstwo osób, które chętnie wypróbowałyby inteligentny głośnik od Google, o ile tylko głosowego Asystenta można by było obsługiwać w naszym rodzimym języku. Google Assistant po Polsku, przybywaj!

https://www.tabletowo.pl/2018/05/22/asystent-google-po-polsku-testy/

źródło: BusinessInsider 9t05google