fot. Tabletowo.pl

Samsung, Huawei, Apple, LG i Xiaomi sprzedali w Polsce w 2017 roku najwięcej smartfonów

Niektórzy zapewne zdążyli już zapomnieć o 2017 roku – w końcu kilka dni temu rozpoczął się drugi kwartał 2018 roku – lecz warto na chwilę sobie o nim przypomnieć, ponieważ pojawiły się bardzo ciekawe informacje na temat sprzedaży smartfonów w Polsce w 2017 roku właśnie.

Jak wynika z danych, zebranych przez IDC Polska, przez 12 miesięcy 2017 roku w naszym kraju sprzedano ponad 8,8 miliona smartfonów. To aż o 10% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, kiedy było to 8 milionów egzemplarzy. „Aż”, ponieważ w ujęciu globalnym segment ten zanotował wzrost zaledwie o niewiele ponad jeden procent (chociaż niektóre agencje doliczyły się nawet spadku rok do roku).

Udziały systemu Google w tym segmencie w Polsce wzrosły o cztery punkty procentowe – do 91,5% – w porównaniu z 2016 rokiem. Na drugim miejscu znalazł się iOS z udziałami w wysokości 8,5%. Jak zapewne część z Was szybko policzyła, obie wartości dają w sumie 100%, co oznacza, że pozostałe systemy operacyjne na polskim rynku inteligentnych telefonów obecnie już praktycznie nie istnieją. Oczywiście brane są tu pod uwagę zarówno nowo aktywowane, jak i już używane urządzenia, kupione w poprzednich latach.

W 2017 roku wzrósł także udział kupionych smartfonów z przedziału cenowego od 500 do 1100 złotych – stanowiły one ponad połowę wszystkich sprzedanych w tym czasie urządzeń. Trudno się jednak temu dziwić, wszakże za te pieniądze bez problemu da się kupić dobrze wyposażony sprzęt, który spełni oczekiwania przeciętnego użytkownika.

Warto również odnotować, że 96% sprzedanych w 2017 roku smartfonów obsługiwało łączność LTE. I chociaż oznacza to wzrost o 7 punktów procentowych w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, to osobiście jestem zawiedziony, że nadal nie jest to pełne 100%. Nie będzie to jednak mimo wszystko możliwe, dopóki w Polsce sprzedawane są urządzenia bez wsparcia dla łączności LTE, a niestety cały czas sporo ich w sklepach.

W 2017 roku najwięcej smartfonów sprzedali w Polsce: Samsung (39,1%), Huawei (24,9%), Apple (8,7%), LG (6,7%) i Xiaomi (6,2%). Ciekawostką jest też fakt, że tylko sześciu producentów dostarczyło do rąk klientów przez 12 miesięcy w sumie 86% wszystkich urządzeń. Niestety, nie podano, kim jest ten szósty, ale osobiście stawiałbym na Sony, gdyż – jak podano w komunikacie – Polacy chętnie wybierają znane im marki.

Źródło: ISBnews przez Forsal.pl