Lenovo jest zadowolone z liczby smartfonów sprzedanych w Q4 2017 – wszystko poszło zgodnie z planem

Lenovo podsumowało czwarty kwartał 2017 roku kalendarzowego. W ogólnym ujęciu przychody firmy wyniosły 12,9 miliarda dolarów, co oznacza wzrost zarówno względem analogicznego okresu rok wcześniej (+6,3%), jak i poprzedniego kwartału (+10%). Sam dział mobilny poradził sobie natomiast dokładnie tak, jak przewidywano.

Trzeba przyznać, że dość rzadko spotykamy się z takim stwierdzeniem. Producenci najczęściej jedynie chwalą się, że sprzedaż była nadspodziewanie wysoka. Z kolei w pozostałych przypadkach nie mówią nic na temat tego, jak wyniki mają się do określonych wcześniej założeń. Fajnie, że Lenovo gra w otwarte karty i nie koloryzuje na siłę rzeczywistości.

Co ciekawe, Lenovo deklaruje, że chce być liderem w każdej branży, w której działa. Z drugiej strony, w przypadku samego działu mobilnego ma podejście długofalowe i nie obiecuje, że w tym i tym roku będzie Numerem Jeden w segmencie smartfonów, aczkolwiek na pewno ma takie aspiracje (a przynajmniej marzenie). Aktualna strategia mimo wszystko jest skuteczna, ponieważ przynosi poprawę w krótszej perspektywie oraz trwały wzrost w długoterminowej. Za przykład podano Amerykę Łacińską, w której odnotowano wzrost aż o 30 punktów procentowych w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej!

Jeśli zaś chodzi o suche liczby, to w czwartym kwartale 2017 roku kalendarzowego (u Lenovo nie pokrywa się on z fiskalnym) dział mobilny wygenerował przychody w wysokości 2,1 miliarda dolarów. Jest to o 5% mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale jednocześnie jest to kwota podobna do tej, jaką wypracowano w poprzednim kwartale. Pieniądze najbardziej wartkim strumieniem popłynęły z Ameryki Łacińskiej, w której odnotowano dwucyfrowy (+37%) wzrost przychodów i wysoką rentowność.

Na całym świecie należąca do Lenovo Motorola dostarczyła pięć milionów egzemplarzy smartfonów z serii Moto Z. Przy okazji wskaźniki aktywności nabywców Moto Mods wzrosły o 64% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Jednocześnie zauważono umocnienie się marki Moto w Europie Zachodniej, gdyż rok do roku dostawy zwiększyły się tam aż o 23%.

*Na zdjęciu tytułowym Motorola Moto Z2 Play (pod linkiem znajdziecie jej recenzję)

Źródło: informacja prasowa