Witamy w 2018 roku, kiedy to ludzie wstawiają na YouTube filmiki, na których jedzą kapsułki do prania

Przez lata istnienia YouTube’a widzieliśmy już wiele różnych wyzwań, rozpowszechnianych przez sławne osoby, gamerów czy zwykłe nastolatki. Jedne miały szczytny cel, tak jak Ice Bucket Challenge, inne były nieszkodliwe, a kolejne po prostu głupie. Teraz nie chodzi już o przełknięcie łyżki cynamonu – przez YouTube’a przelewa się fala filmików ukazujących, jak młodsi i starsi rozgryzają w ustach kapsułki do prania. Brak słów.

Wiele firm sprzedających produkty dla gospodarstwa domowego ma w swojej ofercie kapsułki do prania, zwykle w postaci rozpuszczalnej torebki z jednym ładunkiem detergentu. Nowe wyzwanie, nazwane „Tide Laundry Pods Challenge” (od producenta popularnych środków piorących Tide), polega na przegryzaniu kapsułek i publikowanie w sieci filmów, które to dokumentują.

Zwykle rozgryzienie kapsułki z detergentem i uwiecznienie tego na filmie nie przychodzi nam do głowy, nawet podczas dłuższych posiadówek w toalecie, kiedy to już etykiety wszystkich chemikaliów będących w zasięgu ręki znamy na pamięć. Niektórym jednak z łatwością przychodzi łamanie solidnej bariery zdrowego rozsądku.

Choć wyzwanie „Tide Pods” niewątpliwie pojawiło się po raz pierwszy w sieci jako żart, zaowocowało zalaniem YouTube’a filmami ukazującymi, jak nastolatki i mentalnie młodsi od nich dorośli próbują poradzić sobie z paskudnym smakiem płynu do prania rozlewającego się po jamie ustnej.

YouTube przekazał, że nie będzie tolerować łamania zasad korzystania z serwisu i prosi o zgłaszanie filmów, które ukazują próby podejmowania wyzwania z kapsułkami piorącymi. Tylko oznaczone w ten sposób materiały zostaną usunięte.

Do akcji przeciwko tego typu pomysłom dołączają się inne firmy, takie jak Procter&Gamble czy osoby publiczne.

Wychodzi na to, że niebawem na etykietach środków, które po spożyciu, kontakcie z oczami bądź skórą, wywołują uszkodzenia lub komplikacje zdrowotne, pojawią się nowe napisy. Wytyczne będą brzmieć jakoś w rodzaju: „Trzymać poza zasięgiem dzieci do lat trzech i jutuberów wrażliwych na podejmowanie idiotycznych wyzwań”.

 

źródło: Slashgear, FastCompany, CBS News