Amazon będzie wciskał Alexę do każdego urządzenia mobilnego, do jakiego tylko będzie się dało

Inteligentne głośniki z asystentem głosowym Alexa to dla nas nie pierwszyzna. Od grudnia zeszłego roku możemy je sobie nawet oficjalnie kupić w Polsce. Okazuje się, że Amazon nie zamierza zatrzymać się na tych urządzeniach i planuje wyposażyć w Alexę kolejne sprzęty – słuchawki, smartwatche, opaski fitness… Teraz będzie to łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Amazon zamierza osiągnąć swój cel dzięki zastosowaniu jednego prostego fortelu. Do tej pory, jeśli jakiś producent chciał zaimplementować Alexę w swoim urządzeniu, musiał blisko współpracować z Amazonem. Dział techniczny największego sklepu internetowego świata musiał przekazać projektantom sprzętów zestaw instrukcji, które zawierały wymagania sprzętowe, potrzebne do obsługi asystenta głosowego. Niektórym producentom po prostu aż tak bardzo niezależało, żeby Alexa koniecznie znalazła się w ich sprzętach. Ale Amazonowi zależy.

Dlatego firma opracowała paczkę z oprogramowaniem, którą po prostu instaluje się na smartfonie podłączonym do urządzenia przenośnego. Sam zestaw aplikacji nazywa się Alexa Mobile Accessory Kit i przeznaczony jest głównie dla producentów smartwatchy, smartbandów i słuchawek. Dzięki apce Amazon Alexa użytkownicy zyskają wszystkie podstawowe funkcje głosowego asystenta.

Alexa w każdym mobilnym urządzeniu – oto cel Amazonu

Niektóre marki już wcześniej próbowały integrować Google Assistant w swoich produktach (na przykład Bose Quiet Comfort 35 II). Alexa zaś, trafi na różne urządzenia bez zbędnych ceregieli. Takie firmy jak Bose, Jabra, iHome, Beyerdynamic czy Bowers & Wilkins już zapowiedziały, że wkrótce na rynku pojawią się akcesoria i urządzenia z obsługą tego asystenta. Podobnie zamierza zrobić Acer – w 2018 roku głosem Alexy przemówią też laptopy tego producenta.

To kolejny krok Amazonu w kierunku rozszerzania dostępności Alexy. Firma ewidentnie chce zostawić Asystenta Google w tyle i zdominować rynek, zanim się to uda zrobić gigantowi z Mountain View. Na naszej polskiej ziemi ta wojna nie będzie zbytnio widoczna, ale w Stanach Zjednoczonych już teraz zarysowują się coraz silniej różnice między Amazonem i Google. A tytuł najbardziej rozpowszechnionego inteligentnego doradcy głosowego jest tylko jeden.

 

źródło: Amazon przez Androidcommunity
na zdjęciu głównym: Amazon Echo Spot