Prezes Porsche przyznaje: „Tesla zabiera nam klientów”

Model S od Tesli może stać się jednym z najbardziej wpływowych samochodów w historii motoryzacji. Nie tylko zdobył wiele nagród i wyróżnień, ale przede wszystkim przyśpieszył rewolucję pojazdów elektrycznych. O wpływie Tesli na biznes samochodowy wypowiedział się prezes Porsche.

Modelu S nie można nazwać samochodem innowacyjnym – wszak technologia elektryczna, na której bazuje, w swej podstawowej formie była znana firmom motoryzacyjnym już od wielu lat. Takie koncerny jak Ford czy BMW od czasu do czasu korzystały z niej, by zaprezentować w pełni elektryczne wozy, ale były one traktowane bardziej jako ciekawostka niż jako sensowny kierunek rozwoju. Tesla S sprawiła, że producenci samochodów zaczęli na poważnie myśleć o pojazdach elektrycznych.

Porsche wzięło sobie do serca idee, które stoją za popularyzacją EV. Już w 2015 roku producent supersamochodów ogłosił prace nad projektem Mission E – w pełni elektrycznym autem o imponujących osiągach. W zeszłym miesiącu podano kolejne jego szczegóły, na przykład to, że wóz w podstawowej wersji będzie kosztował 850000 dolarów, zaoferuje 500 km zasięgu i przyśpieszy 0-100 km/h w czasie niewiele ponad 3,5 s. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Mission E będzie można kupić już w 2019 roku.

Porsche Mission E na jazdach testowych (fot. motor1.com)

Podczas gdy firmy motoryzacyjne znajdują niekłamaną przyjemność w mieszaniu Tesli z błotem na każdym kroku, Porsche obiera trochę inną taktykę. Firma wydaje się szanować dokonania Tesli i podkreśla swoją wolę do konkurowania z nią na rynku samochodów elektrycznych. Klaus Zellmer, prezes Porsche na Amerykę Północną, posunął się nawet do stwierdzenia, że Tesla przyciągnęła do siebie klientów, którzy w innych okolicznościach zapewne zwróciliby się ku Porsche.

„Mamy wiele szacunku do Tesli. I tak, jestem pewien, że byli tacy klienci, którzy nie znaleźli u nas takich technologii i przede wszystkim – pełnego napędu elektrycznego, jak w Tesli, i dlatego wydali pieniądze gdzie indziej.”
– Klaus Zellmer w wywiadzie dla CNBC

Podczas gdy Mission E ma być konkurencją dla Tesli S, ciekawe, jak Porsche zareaguje na nowego roadstera Tesli. Ten samochód, choć w tym momencie jest bardziej konceptem niż autem, które w najbliższej przyszłości wejdzie do regularnej oferty, jednak jego osiągi przemawiają do wyobraźni.

Warto wspomnieć, że Porsche przez jakiś czas pracowało nad hybrydową wersją kultowego Porsche 911, ale projekt został anulowany na początku tego roku.

https://www.tabletowo.pl/2017/10/05/porsche-mission-e/

 

źródło: CNBC przez BGR

 

Exit mobile version