Od 2018 roku smartfony Huawei i Honor będą miały w Europie preinstalowany dedykowany sklep z aplikacjami

Niektórzy producenci, na przykład Samsung, od dawna oferują swój własny sklep z dedykowanymi aplikacjami i dodatkowym contentem. Huawei też, chociaż nie w Europie. Wkrótce się to jednak zmieni, ponieważ począwszy od 2018 roku, każdy nowy smartfon z logo HuaweiHonor na obudowie, jaki zostanie sprzedany na Starym Kontynencie, będzie miał fabrycznie zainstalowane takie coś.

Dedykowany sklep z aplikacjami ma oferować system rekomendacji i pomagać odnaleźć użytkownikom interesujące aplikacje i gry. Producent chwali się, że średnia ocen wynosi w nim 4,3 na 5. Aby cały czas ulepszać ofertę, do współpracy zaproszono 15 deweloperów (którzy najpewniej stworzą lub udostępnią nowe programy na tej platformie).

Razem z dedykowanym sklepem, Huawei planuje uruchomić również serwis z contentem w formie wideo. Podpisano nawet „strategiczne partnerstwa” z dwoma (nie wymienionymi z nazwy) producentami. Mają być w nim dostępne zarówno filmy, jak i programy telewizyjne – co najważniejsze, całkowicie pozbawione reklam.

Żeby tego było mało, Huawei wprowadzi także płatne motywy. Aktualnie wszystkie są za darmo i cieszą się ogromną popularnością – z dedykowanej platformy korzysta przeszło 160 milionów użytkowników, którzy miesięcznie pobierają 40 milionów motywów.

Huawei zapewnia, że – mówiąc kolokwialnie – dla każdego znajdzie się coś miłego. Ma to umożliwić m.in. współpraca z Under The Milky Way – międzynarodowym dystrybutorem cyfrowych filmów i dokumentów, który ma w swojej ofercie ponad 4000 tytułów w imieniu 400 właścicieli praw autorskich w 100 krajach na całym świecie. Miejmy nadzieję, że po polsku też się coś znajdzie ;)

*Na zdjęciu tytułowym Huawei P10 i Honor 9 (pod linkiem znajdziecie ich porównanie)

Źródło: Android Central