Zamiast wstawiać zdjęcia burgera na Instagram, odłóż smartfon - sugeruje McDonald's - Tabletowo.pl

Zamiast wstawiać zdjęcia burgera na Instagram, odłóż smartfon – sugeruje McDonald’s

McDonald’s wprowadził do jednej ze swojej restauracji szafkę na smartfony. Można w niej zostawić telefony, aby nie rozpraszały rodziców podczas posiłku z dziećmi. Szczerze: jak dawno temu jadłeś z kimś posiłek, nie zerkając ani razu na smartfon lub smartwatch?

Jedna z placówek McDonald’s w Singapurze została wyposażona w specjalną przezroczystą szafkę, w której można pozostawić swoje telefony i cieszyć się towarzystwem osób, z którymi przyszliśmy do restauracji, bez dzielenia uwagi między nie, a te z którymi kontaktujemy się mobilnie. Jak można było się tego spodziewać, bardzo niewielu korzysta z takiej możliwości. Szafka z miejscem na 100 telefonów okazała się zbyt duża.

Will you ever see 1 phone in da box? #mcdonalds #familytime #nophonesallowed #iphonephotography #nofilter

A post shared by jerry sim (@shijia82) on

McDonald’s prowadzi jednocześnie inną kampanię – „Phone Off, Fun On”. Ta również nie przynosi wspaniałych efektów. Ludzie są tak zżyci ze swoimi smartfonami, że często nie potrafią powstrzymać się przed wyciąganiem ich z kieszeni podczas wspólnego posiłku. Jedna z osób, która chciała wypróbować pomysł McDonald’s mówi, że telefon leżał w szafeczce przez 5 minut – później znów trafił w znajome dłonie.

PHONE OFF, FUN ON! Take a break from your phone with a family playdate at McDonald's. Lock away your mobile and unlock hours of fantastic fun for your entire family. #FamilyPlaydate

Opublikowany przez McDonald's na 6 października 2017

Zgodnie z badaniem McDonald’s w Singapurze, w ramach którego przeprowadzono wywiady z 302 rodzicami, stwierdzono, że 72% dzieci i 69% rodziców korzysta ze smartfonów podczas posiłków.

To nie pierwsza tego typu inicjatywa amerykańskiej sieci restauracji. W 2015 roku podejmowano próby zachęcenia młodzieży w Indiach, by jej goście odłożyli telefony na czas posiłku. Później mieli napisać na Twitterze, ile czasu byli offline i co robili w tym czasie. Jak można się domyślić, akcja nie okazała się sukcesem.

Ciekawe, jak powyższe statystyki wyglądałyby w Polsce, ale nie spodziewałbym się wyników zbytnio odbiegających od singapurskiej średniej. A co Wy myślicie o takich programach? Czy warto przypominać, że obiad to czas dla ludzi, z którymi go spożywamy?

źródło: Mashable

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona