Zamiast wstawiać zdjęcia burgera na Instagram, odłóż smartfon – sugeruje McDonald’s

McDonald’s wprowadził do jednej ze swojej restauracji szafkę na smartfony. Można w niej zostawić telefony, aby nie rozpraszały rodziców podczas posiłku z dziećmi. Szczerze: jak dawno temu jadłeś z kimś posiłek, nie zerkając ani razu na smartfon lub smartwatch?

Jedna z placówek McDonald’s w Singapurze została wyposażona w specjalną przezroczystą szafkę, w której można pozostawić swoje telefony i cieszyć się towarzystwem osób, z którymi przyszliśmy do restauracji, bez dzielenia uwagi między nie, a te z którymi kontaktujemy się mobilnie. Jak można było się tego spodziewać, bardzo niewielu korzysta z takiej możliwości. Szafka z miejscem na 100 telefonów okazała się zbyt duża.

Will you ever see 1 phone in da box? #mcdonalds #familytime #nophonesallowed #iphonephotography #nofilter

A post shared by jerry sim (@shijia82) on

McDonald’s prowadzi jednocześnie inną kampanię – “Phone Off, Fun On”. Ta również nie przynosi wspaniałych efektów. Ludzie są tak zżyci ze swoimi smartfonami, że często nie potrafią powstrzymać się przed wyciąganiem ich z kieszeni podczas wspólnego posiłku. Jedna z osób, która chciała wypróbować pomysł McDonald’s mówi, że telefon leżał w szafeczce przez 5 minut – później znów trafił w znajome dłonie.

PHONE OFF, FUN ON! Take a break from your phone with a family playdate at McDonald's. Lock away your mobile and unlock hours of fantastic fun for your entire family. #FamilyPlaydate

Opublikowany przez McDonald's na 6 października 2017

Zgodnie z badaniem McDonald’s w Singapurze, w ramach którego przeprowadzono wywiady z 302 rodzicami, stwierdzono, że 72% dzieci i 69% rodziców korzysta ze smartfonów podczas posiłków.

To nie pierwsza tego typu inicjatywa amerykańskiej sieci restauracji. W 2015 roku podejmowano próby zachęcenia młodzieży w Indiach, by jej goście odłożyli telefony na czas posiłku. Później mieli napisać na Twitterze, ile czasu byli offline i co robili w tym czasie. Jak można się domyślić, akcja nie okazała się sukcesem.

Ciekawe, jak powyższe statystyki wyglądałyby w Polsce, ale nie spodziewałbym się wyników zbytnio odbiegających od singapurskiej średniej. A co Wy myślicie o takich programach? Czy warto przypominać, że obiad to czas dla ludzi, z którymi go spożywamy?

źródło: Mashable

Komentarze

  • Raoul Duke

    A dlaczego McDonald tak nam sugeruje? Bo jedzenie w MCDonald wygląda jak ŚCIERA w porównaniu z tym co jest na reklamie !!!

    • Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

      Wydaje mi się, że dobrze by było, gdyby restauracje musiały podawać skład potraw na życzenie klienta. Może co niektórzy, jakby zobaczyli całą litanię E w bułkach lub mięsie, nie jedliby tego syfu i my, chudzi, nie musielibyśmy dopłacać do ich późniejszego leczenia.

    • Koteu Kottowsky

      Wygląda jak gówno, a smakuje jeszcze lepiej

  • Czyli o indukcji w stolikach możemy zapomnieć, zresztą jak to fajnie wygląda na reklamie jak rodzice narzekają na dzieci a sami im kupują drogie smartfony co roku.

  • Rafal

    Odpowiadając na pytanie autora to dzisiaj tak jadłem i każdy jeden posiłek przez ostatni rok :). Zasada ktora oplaca sie wprowadzic w zyciu, zona moze okazac sie calkiem fajna osoba :).

  • Loki

    “Szczerze: jak dawno temu jadłeś z kimś posiłek, nie zerkając ani razu na smartfon lub smartwatch?”
    – Jak jem to jem a nie patrzę się jak idiota co parę sekund na telefon. Jak ktoś nawet podczas jedzenia nie może wytrzymać bez smartfona to ma problem ze samym sobą. Zresztą nie dotyczy to tylko jedzenia. Śmieszy mnie, że MC Donalds że swoim niezdrowym ( też czasem jem ) jedzeniem promuje taką akcję, chociaż pomysł uważam dobry, chociaż raczej się nie sprawdzi.

  • Loki

    Kończę odkładam telefon i idę w spokoju zjeść obiad. Pozdrawiam.

  • Artur Kelkeszoz

    Od kiedy to budy z szajsfudem nazywa się restauracjami?

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona