Ważne
Wiko VIEW

Carrefour rozpoczyna testy usługi „Scan&Go”. Co to jest i dlaczego warto skorzystać?

Na świecie funkcjonują już sklepy, do których wchodzi się, zabiera wybrane produkty z półek i po prostu wychodzi, a klienci otrzymują raz w miesiącu zbiorczą fakturę za wszystkie zakupy. W Polsce co prawda jeszcze takich nie ma, ale Carrefour rozpoczął właśnie testy usługi Scan&Go, która ma za zadanie znacznie przyspieszyć proces robienia zakupów.

Zasada jej działania jest bardzo prosta: klient samodzielnie skanuje za pomocą aplikacji i aparatu w smartfonie wszystkie produkty, które zdejmuje z półek, a w kasie pokazuje tylko wygenerowany kod i płaci. W dodatku może to zrobić nie tylko gotówką czy kartą, ale także portfelem elektronicznym Masterpass. Dzięki temu znacznie skraca się czas, jaki trzeba poświęcić na zakupy w sklepie.

Scan&Go w Carrefour

Aktualnie Carrefour przeprowadza testy usługi Scan&Go w dwóch lokalizacjach w Warszawie: w supermarkecie przy ul. Światowida 18 i hipermarkecie w Galerii Północnej (czyli tam, gdzie wczoraj Samsung otworzył swój kolejny Brand Store w stolicy). Jeżeli klient chce z niej skorzystać, musi posiadać smartfon, pracujący pod kontrolą Androida 4.4 KitKat lub iOS 8 (lub ich nowszych wydań) i zainstalować najnowszą wersję aplikacji Mój Carrefour. Przedstawiciel marki zapowiada jednak, że docelowo usługa ma być dostępna we wszystkich sklepach w całej Polsce.

Ja osobiście zawsze podchodzę do takich nowinek z ciekawością i uważam, że warto z tego skorzystać, jeżeli ktoś robi zakupy w ww. lokalizacjach. Szkoda tylko, że nie można po prostu zeskanować wszystkich produktów, zapłacić i wyjść, bez konieczności udawania się do kasy. W dodatku czasami może się okazać konieczne wyłożenie niektórych rzeczy na taśmę, aby kasjer je przejrzał. Jednak mimo pewnych niedogodności, i tak z pewnością skróci to czas, który trzeba poświęcić na zrobienie zakupów.

Źródło: informacja prasowa

Komentarze

  • Janusze i Grażyny juz wywęszyły interes że będzie sie dało coś zwinąć.

    • Łukasz Stanisławowski

      Ciekawe w jaki sposób, Januszu interpunkcji…

      • znowu zaczynasz? dajesz dalej znajdź kolejne powody…

  • Stasiek_Rzyd

    galeria północna to gdzieś na wsi pod łomiankami, jaka to warszawa xD

    • Norbert Nowakowski

      Stasiu nie opowiadaj bzdur jak się nie orientujesz. Łomianki to prawie dzielnica Wawy i raczej nie dla “golodupcòw” :)

    • Patryk Mirzejewski

      Galeria Północna jest na Tarchominie, jednej z największych dzielnic w Warszawie “Warszawiaku”

  • maxprzemo

    Szkoda że nie ma opcji zapamiętania wieku klienta przez aplikacje. W Tesco na samoobsługowych kasach zawsze mnie to wkurza że kupując alkohol trzeba prosić obsługę o potwierdzenie i tracimy czas. Ogólnie połączenie takiej kasy samoobsługowej z aplikacją było by super rozwiązaniem według mnie.

  • Joanna

    Tesco już ma takie rozwiązanie (m.in. w poznaniu jest jeden taki sklep) i moim zdaniem leprze, bo nie trzeba nawet iść do sklepu ze swoim smartfonem – możesz wziąć specjalne urządzenie i jechać. Bardzo fajna sprawa, bo znacznie ułatwia robienie zakupów (na bieżąco śledzisz co i za ile kupujesz).

    • LuckyOne

      No Leclerc w Gdańsku już od otwarcia 8 lat temu miał takie urządzenia, ale to nie jest smart, bo nie możesz tego na swojej komórce zrobić. ;)
      IMO bez sensu jest, że i tak musisz stać w normalnej kolejce, a czas oszczędzony przy kasie jest niwelowany przez czas spędzony na samodzielnym skanowaniu produktów. Jedyny plus, że kontrolujesz wartość zakupów.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona