Ważne
Wiko VIEW

Ile zarobił Play w pierwszej połowie 2017 roku?

Play opublikował właśnie swoje wyniki finansowe za pierwszą połowę 2017 roku. Jak Fioletowy poradził sobie przez pierwsze sześć miesięcy tego roku? Już na wstępie mogę powiedzieć, że naprawdę dobrze i operator ma wiele powodów do radości.

Swojego czasu chodziły słuchy, że Play bankrutuje i ma poważne problemy. Tymczasem ani razu nie dostaliśmy potwierdzenia, że rzeczywiście tak jest. Ba, nie pierwszy już raz przekonujemy się, że sytuacja operatora na polskim rynku jest więcej niż bardzo dobra.

Na koniec pierwszej połowy 2017 roku Play obsługiwał 14,5 miliona klientów, co przełożyło się na 28% udziałów w rynku i co oznacza wzrost o 2,5 p.p. rok do roku. Do tego aż 61,7% z nich to abonenci, związani z operatorem kontraktem. Dla porównania, na dzień 30 czerwca 2016 roku ich odsetek był znacznie mniejszy i wynosił 52,2%. Ogółem takich użytkowników przybyło Fioletowemu 576 tysięcy (260 tysięcy w samym drugim kwartale 2017 roku). Wskaźnik odejść wyniósł natomiast zaledwie 0,7%.

W pierwszej połowie 2017 roku Play uzyskał przychody w łącznej wysokości 3,21 miliarda złotych. Jest to więc aż o 9,5% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Tak duży wzrost operator zawdzięcza przede wszystkim znacznemu przyrostowi liczby abonentów kontraktowych. W tym samym czasie Fioletowy zainwestował też w rozwój sieci 360 milionów złotych (150 milionów tylko w drugim kwartale 2017 roku).

Dzięki rozbudowie sieci 4G LTE, w pierwszej połowie 2017 roku zasięg zwiększył się do 92,7% pokrycia populacji, co oznacza wzrost o 4,8 p.p. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Zasięg sieci 4G LTE ULTRA zwiększył się natomiast do 80,3% pokrycia populacji i jest aż o 11 p.p. większy niż w H1 2016.

Źródło: informacja prasowa

Komentarze

  • Ziemniaczek

    “Dzięki rozbudowie sieci 4G LTE, w pierwszej połowie 2017 roku zasięg zwiększył się do 92,7% pokrycia populacji, co oznacza wzrost o 4,8 p.p. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Zasięg sieci 4G LTE ULTRA zwiększył się natomiast do 80,3% pokrycia populacji i jest aż o 11 p.p. większy niż w H1 2016.”

    LTE poza miastami nadal jest upośledzony do pasma 800 MHz i ich wąskiego pasma 5MHz… :D

    • Mateusz Muszyn

      A to w ogóle działa poza miastem ?? bo zawsze nie mam zasięgu dla internetu w PLAY (rozmowy ok) ale sieć internetowa nie chodzi tak jak trzeba . To że sieć pokrywa nie oznacza , że na akceptowalnym poziomie :)

      • Lucas Exc-r

        Ja mieszkam poza miastem i jakos mam maksymalny zasieg lte;)

      • cienias

        przeszedłem z 3 numerami z orange. tu jest z kim rozmawiać.

        • Piotrek Kuczyński

          Reklama? :) plus najlepszy :P

      • Ziemniaczek

        U mnie zasięg jednej kreski. xD

    • MarcinK MARTINEZ

      Po za miastem sieć LTE nie istnieje.

      • Ziemniaczek

        Istnieje w teorii.

  • Ja

    No, jak się bierzesz za ekonomię, to może byś napisał, jak tam w firmie z zyskami. Może ja się nie znam, ale to ponoć dosyć ważne, żeby firma zarabiała.

      • Ja

        Dzięki za linka.
        Poczytałem sobie troszeczkę i w tabeli, gdzie są zyski netto – porównanie okresu sześciomiesięcznego z lat 2016 i 2017 – jest (67,3%), a to, że jest w nawiasie, oznacza chyba spadek (i to chyba spory)? A to już tak fioletowo się nie prezentuje.
        Przechodząc do “ad rem”, warto przytaczać dane nie tylko te różowe (sorki – fioletowe).

      • esior

        Inne dane są na tym blogu niż w artykule. Myślałem, że w zakrzywianiu rzeczywistości specjalizuje się TVP, a tu ktoś konkurencję uprawia. Brawo!

        • To Ty źle patrzysz, wszystkie dane się zgadzają. Wysil najpierw umysł, później komentuj.

          • esior

            Pierwsze z brzegu “Wskaźnik odejść wyniósł natomiast zaledwie 0,7%.”, a w tabeli na blogu widzę 0,8%. I dalsza dyskusja z Panem jest bezcelowa.

          • Jak się patrzy byle gdzie, to tak jest. Trzeba patrzeć w odpowiednie miejsca w tabeli, wówczas wszystko się będzie zgadzać.

          • esior

            Jak się pisze byle jak, a potem nie ma honoru, żeby przyznać się do błędu, to tak jest. Dowód swojej ignorancji dał Pan w nisjednym artykule. Życzę sukcesów w dalszej pracy.

          • Martin

            Panie esior. W artykule na 100% została podana właściwa wartość CHURN dla abonentów kontraktowych Play.
            Te (0,8%), któreś wypatrzył to zmiana w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku i to dotycząca CHURN łącznie dla pre-paid i post-paid. W dodatku wartość ta jest w nawiasie co oznacza, że jest ujemna. W jaki sposób wskaźnik odejść miałby być wartością mniejszą od zera?

    • PW

      “Zysk to opinia, cashflow to fakt” :)

      • Ja

        Dużo w tym racji, ale mi takie podejście przypomina sytuację, w której bierzesz drobną pożyczkę, a chwilę później trochę większą, a później ciągniesz z karty kredytowej. Jak masz trochę szczęścia, to się wygrzebiesz, a jak nie, to……

        • PW

          Nie bardzo rozumiem związek, no ale mniejsza z tym ;)

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona