Ważne
Konkurs: Biegnę z Wiko

Android Pay w mBanku również dla posiadaczy kart Visa. Wreszcie

mBank był jednym z pierwszych banków w Polsce, które zaczęły oferować obsługę metody płatności Android Pay, jednak ci, którzy dostali od banku kartę debetową Visa, nie mogli jej podpiąć do konta Android Pay. To się właśnie zmieniło.

W zeszłym tygodniu rzecznik prasowy mBanku, Krzysztof Olszewski, przekazał na Twitterze, że niebawem jego klienci będą mogli skorzystać z nowej mobilnej funkcji. Zapewne chodziło o Android Pay dla właścicieli kart Visa, choć tego jeszcze wtedy nie mogliśmy wiedzieć.

Posiadacze kart MasterCard, którzy dysponowali smartfonem z modułem NFC, mogli już od kwietnia korzystać z Android Pay. Za to posiadacze kart Visa musieli poczekać cztery miesiące, aż mBank poradzi sobie z wprowadzeniem tej metody płatności również dla nich. Opcja dodania karty pojawi się w aplikacji banku w wersji 3.3.

Nasz redakcyjny kolega Paweł, który wkrótce zaczyna korzystać z Android Pay w swoim smartfonie, dzieli się z nami kilkoma technicznymi szczegółami:

Nie dostałem żadnego info od mBanku bezpośrednio. Po pobraniu Android Pay, Google sam wykrył kartę przypisaną do konta Google, musiałem tylko “potwierdzić poprawność danych” i wklepać CVV (sam proces dodania karty ~30 sekund). Android Pay nie wczytuje indywidualnego wizerunku karty, co skutkuje dosyć brzydkimi szlaczkami co widzicie.
Kod 20 zł do “Żabki” jeszcze działa.

Obecnie z Android Pay w mBanku korzysta ponad 37 tys. użytkowników. Oprócz tego tę technologię obsługuje Nest Bank, Alior Bank, BZ WBK, Eurobank, Orange Finanse oraz T-Mobile Usługi Bankowe.

Zapewne już niedługo będziecie widzieć w sklepach więcej osób, które będą płacić za zakupy smartfonem lub sami dołączycie do tego grona. Wszędzie tam, gdzie widzimy terminale płatnicze z oznaczeniem płatności bezprzewodowych, da się skorzystać z Android Pay. Działa to na takiej samej zasadzie, jak karta z technologią zbliżeniową.

Z uwagi na to, że mnóstwo ludzi przyzwyczaiło się do używania kart zbliżeniowych, przyjęcie Android Pay w Polsce nie jest szczególnie duże. Wiele osób korzysta też z technologii HCE, które w powiązaniu ze smartfonami, przyjęła się całkiem nieźle, jeszcze zanim Android Pay pojawiło się w naszym kraju. Cieszy jednak, że kolejne banki otwierają taką możliwość przed swoimi klientami. Oby tak dalej.

źródło: cashless, mBank

Komentarze

  • Arek Florkiewicz

    Wreszcie…

  • Damian P.

    Hah. Właśnie gdy w zeszłym tygodniu specjalnie zamówiłem kartę master card, że względu że visa w mBank nie wspierała android pay.

    • U mnie to samo

    • Arkadiusz

      Dokładnie 2 tygodnie temu przyszła nowa karta ;D

  • Myślałem że “ikona mobilności” doda to w 2018

  • Lukasz

    Płatności Android Pay są jeszcze wygodniejsze niż zbliżeniowo kartą. Z prostego powodu – smartfon zwykle i tak mamy ze sobą. Dodatkowo nie trzeba wprowadzać PINu przy żadnej transakcji (telefon musi być za to odblokowany podczas płacenia).

    • Michał Janowicz

      To nie do końca prawda. Płacenie telefonem działa tak samo jak kartą, tzn. powyżej 50zl nadal trzeba wprowadzić pin na terminalu.

      • Lukasz

        Hmm, może tego do końca nie sprawdziłem i rzeczywiście tak jest. Jakby co przepraszam za wprowadzenie w błąd.

        • Lukasz

          Sprawdziłem i jest tak jak piszesz. Przy wyższych transakcjach prosi o PIN, czyli zachowuje się dokładnie jak zwykła karta.

  • Mariusz

    A PKO stoi w miejscu…

    • Paweł

      Byłem do niedawna klientem PKO i zgodzę się, że ich HCE działa na tyle sprawnie, że rzeczywiście nie trzeba wprowadzać Android Pay :)

      • Mariusz

        No tak. Ale ja z żoną mamy wspólne konto i tylko jedną kartę karta jest wytłoczona na dane żony i ona swoim iko w tel może płacić. Ja swoim już nie. I mimo iż to nasze konto to mi pozostaje jedynie blik. Fakt że też nie narzekam na możliwość płacenia nim. Ale tak dla czystej satysfakcji muszę powiedzieć trochę lipa.

        • Kuba

          To zamów sobie swoją kartę;)

          • Mariusz

            I nakarm kieszeń bankiera…

          • Kuba

            Coś za coś. Podpięcie jednej karty do dwóch telefonów byłoby dość… nieodpowiedzialne i niebezpieczne.

    • Wojtek Czaderna

      Chyba nie ma co narzekać skoro to PKO zapoczątkowało BLIK a płatności zbliżeniowe to mam od kilku miesięcy i bez potrzeby korzystania z Android Pay.

      Muszę spróbować postawić appke IKO na S7 żony i zobaczyć czy da się płacić z dwóch urządzeń.

      • Hubert Kądziela

        Powinno dać sie płacic z 2 urządzeń przypisanych do 1 konta. W ustawieniach konta iPKO jest opcja zarządzania przypisanymi urządzeniami i ich uprawnieniami.
        (Aktywne albo tylko “podgląd” konta).
        Mnie natomiast martwi odwrotna sytuacja:
        Mam 2 konta: w PKO BP i Inteligo.
        Podczas aktywacji aplikacji mogę wybrać tylko 1 konto – i potem nie ma możliwości obsługi z aplikacji IKO 2 konta. Powinna być możliwośc ustawienia “przełacznika” kont podczas uruchamiania apki na telefonie.

    • Nie pracuję w PKO

      IKO używam odkąd się pojawiło, płatności zbliżeniowe działają od zawsze bez zarzutu (to zdumienie sprzedawców patrzących, jak przykładam telefon do terminalu…), jest megawygodne w użyciu i ciągle się rozwija.

      Mówienie o tym, że stoi w miejscu, kiedy byli jednymi z pierwszych w tych sprawach jest – mówiąc z lekka – mijaniem się z prawdą.

      Co z jednym kontem na dwóch telefonach – nie wiem.

  • miszcz

    Android Pay i inne cuda na kiju. Mój kumpel włożył kartę zbliżeniową między plecki smartfona, a chroniące go etui i ma płatności słuchawką, nawet bez NFC :))) Działa, sam sprawdzałem. Wystarczy tylną częścią słuchawki dotknąć terminalu.

  • Wuuuuu

    U mnie komunikat że karta nieobsluguwana..

  • barwi

    Zainstalowałem Android Pay na telefonie, dodałem kartę, komunikacja NFC jest włączona. Niby wszystko ok, ale kiedy zbliżam telefon do terminala nic się nie dzieje i za każdym razem muszę wyciągać kartę żeby zapłacić. O co chodzi?

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona