Ważne
Wiko VIEW

Posiadacze Tesli 3 o kluczyku zapomną na zawsze, ale o telefonie nie mają prawa

Liczba czynności, jakie możemy wykonać przy użyciu naszych telefonów, wciąż rośnie. Wraz z rozwojem technologii zastąpiły one podręczne aparaty fotograficzne czy odtwarzacze muzyki. Rośnie także liczba osób korzystających z płatności za pomocą smartfonów. Współpraca z samochodami również układa się coraz lepiej, a Elon Musk standardowo poszedł o krok dalej. I w Tesli 3 standardowy kluczyk zastąpił właśnie smartfonem.

Otworzenie drzwi samochodu bez potrzeby sięgania do kieszeni, nie jest już niczym nowym. Tego typu rozwiązania jakiś czas temu znalazły uznanie wśród producentów i z każdym rokiem powszechnieją. Nie jest też nowością udostępnienie kierowcy możliwości zarządzania pojazdem z poziomu smartfona, przy użyciu odpowiedniej aplikacji. Takie rozwiązanie zaprezentowało chociażby Audi w najnowszym A8Całkowite porzucenie kluczyka na rzecz telefonu – tego jednak jeszcze nie grali.

Jak dokładnie ma funkcjonować technologia? Tesla rozpozna sygnał wysyłany z telefonu poprzez Bluetooth. Umożliwi to odblokowanie zamków i uruchomienie silnika. System ma funkcjonować w oparciu o technologię LE (Low Energy). Co ważne, dzięki jej zastosowaniu, nie ma zmartwienia rozładowanego akumulatora i braku dostępu do samochodu. Jak zapewnia producent, biorąc pod uwagę znikome zapotrzebowanie na energię rozwiązania bezkluczykowego, zawsze będzie ono dostępne.

Jakkolwiek jednak w razie gapiostwa kierowcy, smartfona akurat może pod ręką nie mieć, albo mieć ale z rozładowaną baterią. Co wtedy? Taksówka, Uber, komunikacja zbiorowa? Nic z tych rzeczy. Producent “dorzuca” do zestawu karty działające w oparciu o technologię NFC. Wystarczy przyłożyć ją do słupka B, aby odblokować drzwi auta i ułożyć w odpowiednim miejscu w środku, aby uruchomić silnik. Jak zaznacza Tesla, jest to jednak tylko i wyłącznie rozwiązanie awaryjne.

Z punktu widzenia rozwoju nowych technologii, system jest bardzo ciekawy i w wielu sytuacjach może być po prostu wygodny. Osobiście jednak mam jakąś niechęć do pakowania tych wszystkich nowinek do samochodu. Co bowiem w sytuacji, w której nawalą oba systemy? To akurat poruszone nie zostało. Całe szczęście, że nie będzie to mój problem, bo akurat nie mam w planach zakupu Tesli 3. Ufff.

Źródło: cnet

Komentarze

  • 2451

    Tablet tabletem, ale prędkościomierz nawet najprostszy mogli zostawić.

    • Coś czuję, że powstanie wersja rozszerzona z dodatkowym prędkościomierzem na środku, może wyświetlanym na szybie.

    • Piotr Kaczmarek

      Zaawansowany system HUD, kolorowy wysokiej rozdzielczości wraz z dotykowym sterowaniem z kierownicy. Poszukaj na YT.

      • Jarek Siedlak

        Czyli wóz drabiniasty.

      • Nie ma HUD w Tesla 3.

  • Pawel

    Jakiś czas temu była opisana historia człowieka, który pojechał w jakieś odludne miejsce Teslą, zamknął auto i poszedł robić zdjęcia. Jak wrócił auto nie chciało się otworzyć, bo nie było zasięgu sieci i musiał iść kilka km z buta, żeby złapać sieć i poprosić żonę o dostarczenie kluczyków. Teraz widać zrezygnowali z rozwiązania online na rzecz BT i NFC.

    • Kuba Sojka

      Ten otwieranie samochodó smartfona bez internetu powino być, tylko aplikacjq firmową od tesli :model, marka itp,jeszcze można łączyć samochodem WiFi, bluetooth, nfc,

  • Kuba Sojka

    Super samochód przyszłości, ja bym wolał już obsługiwać cały samochód bezprzewodowo już,taki samochód to ja chcę.

    • Buka37

      Podobno Tesla 3 ma być już dla “ludu” i kosztować nie dużo.

  • Kuba Sojka

    Brakuje aplikacji tesli

  • Bartek Flakowski

    ciekawe jak to będzie działaś, Keylessy vaga można oszukać w 30 sekund kradnąc auto w mniej niż minute

  • Jarek Siedlak

    A co za różnica czy smartfon czy pilot? Dla pilota keyless mniejsza szansa na rozładowanie.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona