Ważne
Konkurs: Biegnę z Wiko

Rok gwarancji na smartfony i tablety na AliExpress za darmo

Sporo ludzi chciałoby spróbować zakupów na AliExpress ale nieco się boi – to dla nich nadal zbyt egzotyczne. Strach przed otrzymaniem bubla zamiast zamawianego towaru jest spory, ale pomóc może świadomość, że od teraz Allianz oferuje tam roczną gwarancję na mobilną elektronikę.

AliExpress na stronie dotyczącej nowej usługi informuje:

Jeśli telefon lub tablet kupiony na AliExpress przestał działać z powodu wady fabrycznej, Allianz Global Assistance pomoże ci szybko naprawić lub wymienić urządzenie. Usługa jest dostępna dla wszystkich urządzeń kupionych przez klientów z Hiszpanii, Francji, Polski, Niemiec, Belgii, Włoch i Holandii.

Allianz zapewnia, że w razie awarii sprzętu, można wypełnić wniosek, w którym określamy problem, a następnie przesyłamy go online za pośrednictwem specjalnej strony.

Trudno stwierdzić, w jaki sposób dokładnie będzie działać ta usługa. Możliwe, że Allianz będzie tylko ubezpieczał przesyłkę z niesprawnym sprzętem, którą wyślemy z powrotem do sprzedawcy z Chin. Inna opcja jest taka, że ubezpieczyciel będzie współpracował z krajowymi serwisami elektroniki i będzie na miejscu wymieniał smartfony i tablety na nowe, choć moim zdaniem to mało prawdopodobny scenariusz.

Jedynym sposobem, żeby się przekonać, jak to dokładnie działa, jest zakupienie jakiegoś smartfonu o wysokim ryzyku wady fabrycznej ;) Zapewne za jakiś czas pojawią się pierwsi klienci, którzy skorzystają z oferowanego przez AliExpress i Allianz rozwiązania – wtedy będzie można o nim powiedzieć nieco więcej. W grunt, że można teraz skorzystać z tego typu pomocy, i to bez ponoszenia dodatkowych opłat.

źródło: AliExpress, Allianz dzięki SpidersWeb

Komentarze

  • Robert

    Nie za darmo, ceny telefonów poszły o około 7-10 $ w górę

    • Janek z fabryki szklanek

      Kupowałem miesiąc temu xiaomi redmi note 4 3/32. Dopłaciłem za takie ubezpieczenie około 10-11$

      • Jak się sprawdza smartfon? Na Snapie czy z Helio?

        • Janek z fabryki szklanek

          Na Snapie, jestem bardzo zadowolony. Tylko musiałem zapłacić cło i cena wyszła taka jak bym zamawiał w sferis

          • dred

            Cebulowy deal. I gwarancji nie masz.

          • Alojzy

            Następnym razem posłucha czosnka “dobra rada”.

          • galakty

            VAT… Cło na elektronikę nie istnieje…

          • ixtec

            Płaci się koszty obsługi celnej. W przypadku telefonu wartego ok 80$ całość opłat (vat + obsługa) – na poziomie 95pln.

      • User

        Też się zastanawiałem kiedyś czy brać to ubezpieczanie ( bo to nie jest gwarancja), jednak po opiniach na anglojęzycznych forach zrezygnowałem ( w skrócie jak Ci się telefon zepsuje to i tak okaże się że to ubezpieczanie akurat takiego przypadku nie obejmuje i ubezpieczyciel się wypnie) zresztą to za mała kwota aby ubezpieczanie faktycznie działało.

        • ixtec

          Ja wykupiłem i skorzystałem. Wymiana przez okres roku realizowana przez TheWarrantyGroup.
          Telefon zaczął mieć problemy z touchpanelem. Sprawa wyglądała mniej więcej tak.
          1. Rejestracja zgłoszenia – po rejestracji informacja na jaki adres w Polsce (!!!) mam wysłać telefon.
          2. Wysyłam.
          3. Po około tygodniu przychodzi informacja że “sprzęt zakwalifikowany został do wymiany”.
          4. Po kilku tygodniach pisze do mnie ktoś łamaną angielszczyzną z TWG pytając o adres i żebym potwierdził czy to taki sam telefon jak proponują podając link do sklepu na aliexpress.
          5. Próba jakiejkolwiek wymiany zdań w sprawie pytania o podwójne oclenie + 2x vat nie ma sensu – tylko przedłuża sprawę.
          6. Zero kontaktu z TWG. Przez miesiąc dręczę konsultantów z Aliexpress – z każdym trzeba od nowa i mając przygotowane screenshoty.
          7. Po 2-ch miesiącach trafiam na kogoś kto jednak z TWG odpowiada.
          8. Po 3-ch miesiącach przychodzi info z urzędu celnego że jest do mnie jakaś przesyłka. Jest pewien problem bo w sumie to nie dostałem (pytałem a jakże ale zero odzewu) żadnej informacji że to ma jakikolwiek związek z tym co zamawiałem – traf chciał że niczego innego nie oczekiwałem.
          9. Wysyłam do urzędu informację wraz z wszelką wątłą komunikacją z TWG i papierami opłaty cła w marcu kiedy to kupiłem telefon wysłany potem do wymiany.
          10. Na nic się to zdaje – z urzędu celnego mam kontakt i człowiek tłumaczy mi że powinienem wysyłając towar wypełnić pewne dokumenty celne (a przecież wysyłałem to do punktu w kraju!), potem odbierając również powinienem obrobić papierologię.
          Finał – płacę cło + vat drugi raz i odbieram telefon.

          Podsumowanie – albo brać coś “markowego” co raczej się nie zepsuje albo rzeczy których i tak byśmy nie odsyłali. Wg mnie lepiej kupić coś z dystrybucją w kraju.

  • bartek

    Zamiast powtarzać papkę zaserwowaną już wczoraj przez inne “pseudotechnologiczne” strony należało się zwrócić do Allianz z prośbą o więcej informacji. Tableto i owo.

    • GieKa

      Po co. Poczekają, ktoś inny zapyta i wtedy przekopiują. :)

    • galakty

      Gwarancja realizowana jest przez sprzedawcę. Po prostu zamiast kłócić się ze sporami na Ali, będziemy to robić przez Allianz. Wszystko jest napisane na stronie Ali. Tylko nie ma podanych warunków, na których będzie naprawiany telefon. Czy np awaria gniazdka jack mieści się w gwarancji czy nie itp. Ale sama gwarancja będzie dokonywana przez sprzedawcę, czyli w Chinach. NIC to nie zmienia dla nas.

  • galakty

    Należy dodać, że zgodnie z informacjami na Aliexpress ta gwarancja ma być realizowana PRZEZ SPRZEDAWCĘ, oraz będzie prowadzona w ojczystym języku. Więc to nie tak, że Allianz nam naprawi telefon w swoim mieście. I nie jest to żadne tajemnicze info, tylko widnieje na stronie Aliexpress, wystarczy poczytać a nie kopiować ploty z innych stron.

  • Mark

    Super. Zamiast procesowac sie ze sprzedawca bedzie sie mozna procesowac z Alianz.

    • Andrzej Bernaciak

      Nie ma jak być urodzonym marudą

  • lg fbox

    Kluczowe jest tutaj zdanie “Jeśli telefon lub tablet kupiony na AliExpress przestał działać z powodu wady fabrycznej,”
    Udowodnienie że wadą jest fabryczna jest nie możliwe. Musiałby się do tego przyznać producent a raczej tego nie zrobi więc chcąc skorzystać z tego ubezpieczenia trzeba by było ta wadę udowodnić samemu. Tak że jest to tylko typowy chwyt marketingowy.

  • VMortens

    To nie jest gwarancja, a ubezpieczenie. To jednak nie jest to samo.

  • Piotr Ben

    Gwarancja jest od dawna , tylko trzeba dopłacić , a to jest ubezpieczonie.
    Stoiska na Ali często same dają . Ja korzystałem nie raz i nigdy mnie nie olali

  • Brzmi ciekawie

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona