Wychodzi na to, że coraz częściej kupujecie iPhone’y. Naprawdę Wam się tak podobają?

Z badań Gemiusa wynika, że odsetek odsłon stron WWW wykonywanych za pomocą urządzeń z iOS wzrósł w 13 europejskich krajach, w tym w Polsce. Wciąż nie „rzucamy się” na sprzęt od Apple, ale da się dostrzec tendencje wzrostowe.

iOS jest najbardziej rozpowszechniony w Turcji – tam niemal co piąta (19,4 proc.) strona WWW jest otwierana na urządzeniu od Apple. Wysokie wyniki odnotowano także w Rumunii (10,9 proc.) i Chorwacji (10 proc.). W maju 2017 roku najmniej popularny iOS był na Ukrainie (3,9 proc. odsłon).

W badaniu brano pod uwagę 14 krajów. Polska jest na 10 miejscu pod względem odsetka odsłon w sieci wykonywanego na urządzeniach z systemem operacyjnym iOS – w zeszłym roku 5,2 procent otwierało strony na sprzętach Apple, w tym roku jest to 5,6 procent.

Teoretycznie nie oznacza to, że sprzętów Apple jest u nas więcej, tylko, że częściej z nich korzystamy do przeglądania zasobów internetu. Jednak wydaje mi się to zbyt zachowawczym wnioskiem. Znacznie bardziej logiczne jest, że Polacy po prostu kupują nieco więcej iPhone’ów i iPadów niż przed rokiem.

5,6 procent to też nie jakiś oszałamiający wynik, zwłaszcza w porównaniu z liderem badania, czyli Turcją. Tam udział odsłon wzrósł z 15,1 do 19,4 procent w skali roku. Właściwie, wzrost odnotowano niemal wszędzie z wyjątkiem Rosji. Tam wskaźnik nie ruszył się praktycznie w ogóle w analizowanym okresie.

W badaniu wzięto pod uwagę dane z maja 2016 i 2017 roku. Dotyczyły one odsłon krajowych stron internetowych wykonywanych na urządzeniach z systemem operacyjnym iOS: w Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Rumunii, Rosji, Serbii, Turcji, na Słowacji, a także na Łotwie, Litwie, Węgrzech, Białorusi i Ukrainie.

 

źródło: informacja prasowa