Jeśli Samsung wyprzedza w Europie Apple pod względem sprzedanych tabletów, wiedz, że coś się dzieje

Sprawa dotyczy Zachodniej Europy, do niedawna bastionu iPadów, jeśli chodzi o rynek tabletów. Firma IDC, zajmująca się między innymi analizami sprzedaży urządzeń mobilnych, opublikowała raport, z którego wynika, że Samsung zepchnął Apple z pierwszego miejsca i sam je zajął, jako najlepszy sprzedawca tabletów w pierwszym kwartale tego roku.

Ogólnie rzecz biorąc, rynek tabletów zalicza spadki. W stosunku do poprzedniego roku, sprzedano o 1,7% tabletów mniej. W sumie klienci zaopatrzyli się w 7,1 mln tego typu urządzeń, z czego większość stanowiły tablety z Androidem.

Samsung był jednym z niewielu producentów, którym udało się zaliczyć wzrost w ujęciu rok-do-roku. I nie tylko to – firma zmieniła układ sił w Zachodniej Europie, jeśli chodzi o wyniki z pierwszego kwartału 2017 roku.

Top 5 Dostawców: Europa Zachodnia

2017 Q1 (Wstępnie) (w tys.)

Dostawca

2016 Q1
Sprzedaż

2017 Q1
Sprzedaż
2016 Q1
Udział
2017 Q1
Udział
Wzrost
rok do roku

Samsung

1,605

1,892 22.1% 26.5%

17.9%

Apple

1,748

1,547 24.1% 21.7%

-11.5%

Lenovo

550

553 7.6% 7.7%

0.5%

Acer Group

300

301 4.1% 4.2%

0.2%

ASUS

330

281 4.6% 3.9%

-14.8%

Inni

2,729

2,563 37.6% 35.9%

-6.1%

Razem

7,262 7,137 100.0% 100.0%

-1.7%

Dane wskazują, że w Q1 2017 Samsung wprowadził na rynek 1,89 miliona tabletów w porównaniu do 1,6 mln z analogicznego okresu poprzedniego roku. Obecnie co czwarty tablet w Europie Zachodniej to Samsung – firma kontroluje 26,5 procent udziału w rynku tych urządzeń, rejestrując wzrost o 17,9%, porównując dane z 2016 r.

Apple w tym samym czasie sprzedało 1,54 mln egzemplarzy iPadów. Porównując to do 1,74 miliona sztuk tabletów dostarczonych klientom początkiem 2016 roku, widać spadek. Jest on też bardzo dobrze widoczny w udziale w rynku – teraz jest to 21,7%, podczas gdy jeszcze rok temu odsetek ten był o 11,5% większy.

Raport IDC wskazuje też na inne interesujące dane: iPady stanowią niemal połowę wszystkich tabletów kosztujących ponad 600 euro. Oznacza to, że klienci w Europie Zachodniej, jeśli wydają więcej na tablet klasy Premium, to wybierają iPada częściej niż sprzęt jakiegokolwiek innego producenta.

 

źródło: IDC dzięki Sammobile