Od października do grudnia 2016 roku Lenovo sprzedało 15 milionów smartfonów

Lenovo na dobre „wypadło” z TOP 5 największych producentów smartfonów na świecie. Chińczycy wciąż są jednak w grze i nadal mają coś do powiedzenia w tym segmencie. Zwłaszcza, że są w posiadaniu działu mobilnego Motoroli i całej marki Moto, która stała się ich wizytówką. Mimo to, ostatni kwartał 2016 roku nie był dla nich szczególnie udany – choć starają się robić dobrą minę do złej gry.

Od października do grudnia 2016 roku Lenovo sprzedało 15 milionów smartfonów. W porównaniu z poprzednim kwartałem jest to wynik lepszy o 7%. Nie ma się jednak co dziwić – ostatnie trzy miesiące praktycznie zawsze są najlepsze dla każdego producenta. Jak widać, ta firma także nie jest wyjątkiem.

W czwartym kwartale 2016 roku sprzedaż samych smartfonów z serii Moto wzrosła natomiast o 20%. Z kolei sama tylko seria Moto G zaliczyła globalnie 12% wzrost rok do roku (czyli w porównaniu do Q4 2015). Lenovo chwali się także, że w Indiach, czyli drugim, największym rynku na świecie, udziały w segmencie inteligentnych telefonów wyniosły w tym okresie solidne 9,9%.

Sprzedaż smartfonów w czwartym kwartale 2016 roku wygenerowała łącznie 2,2 miliarda dolarów. Jest to wynik gorszy aż o 23% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, ale jednocześnie o 7% lepszy, jeżeli zestawić go z Q3 2016.

Segment tabletów przyniósł natomiast Lenovo same powody do radości. Ich sprzedaż wzrosła o 10% rok do roku. Jeszcze lepiej jest w przypadku urządzeń 2w1 – tutaj wzrost wyniósł aż… 91% względem Q4 2015!

*Na zdjęciu wyróżniającym Lenovo Moto Z (pod linkiem znajdziecie jej recenzję)

Źródło: Lenovo przez Android Central