Ważne

LG zwraca pełną kwotę za Nexusy 5X, których nie da się naprawić

Zwykle, kiedy klient wysyła w ramach gwarancji zepsuty telefon do naprawy, to serwis albo naprawia usterkę, albo (jeśli jest ona trwała) w ostateczności wysyła nowy egzemplarz smartfonu. A co, jeśli nowych egzemplarzy na rynku nie ma, a awaria jest nie do ruszenia? LG już w kilku przypadkach zwróciło pieniądze za zakupione urządzenie.

Specyficzna usterka polega na wpadaniu Nexusa 5x w pętlę restartów (tzw. boot loop), co kompletnie uniemożliwia korzystanie ze smartfonu. I naprawa takiej awarii nie byłaby jakimś specjalnym problemem, tylko, że do Nexusów 5X brakuje części. Nakład tego modelu był zdecydowanie mniejszy niż takich na przykład LG G5 albo V20, więc poszczególnych podzespołów (obudów, ekranów, płyt głównych) też jest mniej. Ponieważ wyszły nowe Pixele, Nexusy nie są już w oficjalnej dystrybucji.

E-mail, jaki otrzymała jedna z osób ze Stanów Zjednoczonych, które odesłały do serwisu uszkodzonego Nexusa 5X, wyraźnie wskazuje na to, że LG nie ma już części, które są konieczne, żeby rozwiązać problem z pętlą restartów w tych modelach. Wobec takiego obrotu sprawy, LG zaproponowało zwrot pełnej kwoty, za jaką zakupiono smartfon. Wydaje się to być dobrym rozwiązaniem dla klientów, którzy mają do czynienia z boot loopem – ostatecznie wychodzi na to, że mogli przez jakiś czas używać 5X-a za darmo. Firma wymaga jedynie okazania dowodu zakupu i w ciągu dwóch tygodni zwrot gotówki powinien pojawić się na koncie wskazanym przez poszkodowanego.

Nexus 5X został wydany w październiku ubiegłego roku, więc wiele egzemplarzy będzie jeszcze objętych okresem gwarancyjnym. Jeśli w twoim Nexusie 5X pojawiają się problemy z pętlami restartów, może to być dobra okazja do tego, żeby rozpocząć proces naprawy. Zwrot za zakup smartfonów z tą usterką proponował na razie kilku osobom tylko amerykański oddział LG. Trudno powiedzieć, jak taka sprawa zostałaby poprowadzona w naszym kraju.

 

źródło: Reddit dzięki AndroidPolice

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • stark2991

    W naszym kraju tak dobrze by nie było. Zazwyczaj producent daje po prostu nowszy model ale w tym przypadku takiego nie ma. Kwestia też tego gdzie był kupiony telefon i jaki by to miało wpływ na zwrot pieniędzy

  • Michał

    Kupiłem nexusa 5x jak tylko pojawił się u nas w kraju. Była to pierwsza partia z października i miał żółty ekran. Wszędzie pisano że w takim przypadku wymieniają telefon na nowy, więc odesłałem swojego do serwisu lg. Odesłali telefon po 2 tygodniach, że wszystko jest w porządku bo taka jest specyfikacja ekranu. Więc nie sądzę żeby teraz oddawali pieniądze za niesprawny telefon.

    • Brf

      Serio?! Najpierw poczytaj zanim się wypowiesz. Ciepłe barwy ekranu można wyłączyć w developer options.

      • Michał

        Tak można wyłączyć od którejś aktualizacji. Wcześniej tego nie było i w Stanach wymieniali nexusy z początku produkcji.

  • Konrad Obst

    Mój nexus po miesiącu „naprawy” okazał się nie do naprawy i wrócił nowy :P

Przeczytaj następny wpis

Wygląda na to, że Android Nougat dla HTC 10 jest gotowy

Właśnie rozpoczyna się aktualizacja tajwańskiego flagowca

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona