Ważne

Szykują się zmiany na rynku smartfonów – Xiaomi wchodzi do Ameryki

Chińska firma idzie za ciosem i rozszerza swoją dostępność na świecie. W planach Xiaomi jest wejście, być może w przyszłym roku, na rynek amerykański. Jeżeli plan się powiedzie, może to zmienić sporo wśród dotychczasowego układu sił na rynku urządzeń mobilnych.

Rynek amerykański jest oczywiście kluczowy dla smartfonów, tabletów czy innych urządzeń mobilnych. Od tego, jaką pozycję ma się w USA, zależy dalsza popularność na świecie – wiedzą to wszyscy producenci urządzeń mobilnych. Dlatego np. Windows Phone, mimo okresu popularności w Europie, nigdy nie potrafił mocniej zaistnieć w USA i przyciągnąć do siebie większej liczby klientów.

Zdaniem Hugona Barry, wice szefa odpowiedzialnego za sprzedaż międzynarodową, firma planuje wejście na amerykański rynek „w bardzo bliskiej przyszłości”. Rynek amerykański jest tym, czym Xiaomi interesuje się bardzo poważnie od jakiegoś czasu. Oczywiście, smartfony chińskiej firmy są tam już od dawna dostępne, jednak nie w oficjalnej sprzedaży. Oficjalne wejście do Stanów Zjednoczonych mogłoby pomóc Xiaomi podnieść sprzedaż, a także prestiż swoich produktów.

Firma planuje jednak wchodzenie na rynek USA powoli, metodą małych kroków. Tylko w ten sposób zdaniem Barry’ego Xiaomi ma szansę na zaistnienie w skomplikowanym i mocno nasyconym rynku amerykańskim. Jeżeli chińskiemu producentowi rzeczywiście uda się zaistnieć w Ameryce, może to być silnym ciosem dla konkurencji – chociażby Samsunga.

Źródło: Bloomberg

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Kewin Karlos

    Tylko niech nie zaczynają od tabletów ;)

  • Smartmaniak:)

    Po pierwsze: już widzę, jak jankesy kupują chińskie smartfony, o których wcześniej nie słyszeli (i nie piszcie, że jest inaczej, bo jeśli ktoś się tym mocno w USA nie interesuje, to o Xiaomi, meizu czy oppo – nie słyszał… wielu nawet Opla nie zna:) ). Dodajmy do tego, że na przysłowiowej Florydzie każdy murzyński niepracujący ma złotego iphona, także nie sadzę by był tam popyt na tego typu urządzenia:)
    Po drugie – czy to nie wywoła wojen patentowych? Wiadomo, że chińskiej marce w Chinach, żadna amerykańska czy koreańska firma nie podskoczy, bo tam nie ma prawa patentowego (średniowiecze i złodziejstwo), natomiast w USA, jeśli zaczną się pozwy to mogą tego mocno żałować.
    Jakoś czas temu już pojawiły się pozwy w Indiach przeciwko Xiaomi.

    • anemusek

      Huawei czy ZTE jakoś sprzedają fony w USA. Co do prawa patentowego to właśnie Indie to dziki zachód, a w Chinach po prostu w ograniczonym stopniu działa uznawanie patentów zewnętrznych. Xiaomi nie prowadziło ekspansji nie ze wzgledu na łamanie patentów ale na ich przestrzeganie, a konkretnie na umowy patentowe z Qualcommem (udziałowcem Xiaomi).

      • DanSlenders

        A wiesz, jakie są ich udziały? Praktycznie żadne, a już zwłaszcza Huawei.
        Amerykanie nie polecą na żadne Xiaomi.

      • Smartmaniak:)

        Huawei to uznana marka która ma duże aspiracje i idą inna drogą jak widać, nie łącz citroena z mercedesem:)
        W chinach jest dokładnie tak, że jeśli zewnętrza firma złoży pozwem o łamanie własnych patentów na terytorium chin to nic z tym nie zrobi i nie da się z tym walczyć – taki mają klimat. W Indiach juz nie koniecznie, chociażby dlatego pozwy o patenty poszły w Indiach.
        Tak czy inaczej… kto to kupi w USA… serio chyba bezdomni.

        • Foorio

          Niewiedza… Citroen z Mercedesem ma wiecej wspolnego niz sobie wyobrazasz. Pewnie dlatego tego nie wiesz, bo nie jestes ekspertem w dziedzinie motoryzacji a w technologiach mobilnych. Otoz system zawieszenia AirMatic w Mercedesie jest oparty na rozwiazaniach Citroena wlasnie. Model C5, ma kokpit (uklad zegarow) stylistycznie powiazany z modelami Mercedesa. Osprzet elektroniczny silnikow wielu Citroenow, to (awaryjna niestety) niemiecka elektronika stosowana rowniez w Mercedesach. Powiazan jest wiecej, wystarczy sprawdzic:)

          • Smartmaniak:)

            To nie ma zadnrgo znaczenia. Citroen to tani, awaryjny syf dla biednych, merc to klasa sama w sobie.
            Zaden szanujacy sie czlowiek nie bedzie jezdzial samochodem z Francji…

          • Foorio

            Czy ty naprawde wierzysz w to co piszesz, czy cierpisz na jakas chorobe?

    • DanSlenders

      90% amerykańskiego rynku to operatorzy, a tam na kolejne 90% urządzenia Xiaomi się nie pojawią.
      Więc cały temat można pominąć.

      • Smartmaniak:)

        Nie wiem dokładnie ile, ale faktycznie zdecydowana większość. Oczywiście na wolnym rynku wciąż wychodzi tanio, jednak system abonamentów w USA jest zdecydowanie bardziej przystępne niż u nas.
        Tak czy inaczej… Nikt się tam nie zainteresuje jakimś xiaomi:) Lepiej niech sprzedają w Brazylii – tam jest bieda, to może kupią:)

  • Foorio

    „Hugona Barry”, „Barry’ego”. To sie usmialem:))))))))

  • Foorio

    Tak na serio, to Xiaomi jest w piatce najwiekszych producentow smartfonow na swiecie a skupia sie prawie wylacznie na rynku chinskim. Ekspansja podobna do tej, ktora zrobil Huawei, automatycznie lokuje Xiaomi w pierwszej trojce. W Ameryce male kroki beda pewnie oznaczac inteligentny sprzet ktory ma Xiaomi w ofercie poza smartfonami, a jest tego juz calkiem sporo. I to moze byc strzal w 10.

    • piotr c

      Bzdura, są obecnie 5 producentem w Chinach, a na 4 miejscu pod względem
      sprzedaży. Lenovo sprzedaje w chinach nieznacznie mniej, ale poza
      chinami sprzedaje wiele telefonów Motorola i ZUK
      W 2015 r. Xiaomi było 3 producentem telefonów w chinach za Huawei i Lenovo.. Teraz spadli poniżej ViVo i OPPO.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona