Ważne

Microsoft (znowu) naśmiewa się z iPada Pro

Jeszcze parę lat temu role były odwrócone – to Apple próbował podgryzać Windows Vista i Microsoft za pomocą kampanii reklamowej „I’m a Mac”. Teraz Microsoft w kolejnych reklamach atakuje swojego konkurenta na rynku tabletów. Czy słusznie?

Celem ostatniego podszczypywania ze strony Microsoftu stała się asystentka głosowa Siri w iPadach Pro oraz brak procesora Intel i7 czy pełnej wersji pakietu Microsoft Office. Wszystkie te funkcje oczywiście ma tablet Surface, którego asystent głosowy – Cortana – w dodatku mówi milszym, bardziej naturalnym głosem (przynajmniej, w reklamie). No i nie narzeka tyle, co Siri ;)

Reklamą może nie warto by się zajmować, gdyby nie fakt, że pokazuje coś istotnego na temat dzisiejszej pozycji Microsoftu. Wbrew założeniom, reklama nie tyle pokazuje – moim zdaniem – jak bardzo Surface jest „cool”, ale w jak dużych tarapatach jest Microsoft. Czy firma Satya Naydella rzeczywiście musi uciekać się do atakowania konkurencji, żeby wypromować swój produkt? Wydawało mi się, że tablet Surface jest sam w sobie tak dobrym rozwiązaniem, że nie potrzebuje porównań z innym sprzętem.

Okazuje się jednak, że wyśmiewany przez Microsoft iPad Pro ma większą sprzedaż niż Surface. Co więcej, porównując się nieustannie z iPadem, Surface traci okazję, aby stać się unikalnym produktem na rynku. Jakiś czas temu zrozumiał to Samsung, który wprowadzając smartfony Galaxy S Edge z zakrzywionymi ekranami po prostu odciął się od pomysłów Apple’a, wprowadzając własną wizję. Sprzedażowo okazało się to strzałem w dziesiątkę.

Microsoft, niestety, mam wrażenie, nie ma dobrego pomysłu na promocję Surface’a. Jasne, produkt sprzedaje się jak ciepłe bułeczki, a fani urządzenia czekają na jego kolejne wersje. Zbytnie przywiązywanie się jednak do zestawienia iPad Pro – Surface nie wyjdzie w dłuższym czasie chyba Microsoftowi na dobre. Obym się mylił.

Źródło: YouTube

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Subiektywnie-obiektywny:)

    „Microsoft naśmiewa się z ipada pro” – MS i 3/4 świata :)

    Dobra reklama i 100% prawdy :)

  • tak

    I just got a keyboard rozwaliło mnie :D

  • Szymon Pinczak

    Ząb za ząb, Microsoft tylko odpowiedział na reklamę Apple

    • Guest

      Podaj link do reklamy, w której Apple porównuje iPada PRO do surface.

  • Tortilla

    Wszystko w reklamie jest prawdą, ale (smutna) „prawda” jest niestety inna…:
    Ipad śmieje się z wyników sprzedażowych Surface’a…

    • Subiektywnie-obiektywny:)

      Moze ale ty jesteś użytkownikiem, więc co cie obchodzą wyniki? Jako użytkownik wolę SP4, który da mi wiecej niż ipad pro + MBP :)

      • Damian R

        Kwestia zastosowań. Nie we wszystkim ipad pro przegrywa z surfacem. W połączeniu z apple pen (czy jak oni to tam nazwali) ten sprzęt daje duże pole do popisu dla rysowników i grafików.

        • Subiektywnie-obiektywny:)

          Surface pen teź ma takie zastosowania, do tego ma wymienne końcówki o rożnych grubościach, gumkę na końcu, baterie na półtora roku a nie 12 godzin…
          Fakt faktem, że rysownicy to chyba jedyni którzy mogę uznać ipada pro za coś wartościowego…

    • Guest

      Nie, to nie jest prawda. leśne dziadki z Microsoftu nie rozumieją tego typu urządzeń.

      • zebba

        Powiedz. Masz firmę z sukcesami na miarę tych leśnych dziadków? Zarabiasz porównywalną kasę? Jakie urządzenie skonstruowałeś i wprowadziłeś na rynek? Jakie oprogramowanie o globalnej sprzedaży?Założę się, że jesteś w realnym życiu jedynie sfrustrowanymi narcyzem. Czyli właściwie „nikim”.

        • Guest

          Owiń się mokrym prześcieradłem i pobiegaj wokół domu.

  • Mirosław Walczak

    Wg mnie Cortana ma ładniejszy głos od Siri. Surface Pro 4 ma większe możliwości niż iPad Pro i ma pełny system operacyjny.

    • Guest

      iOS też jest „pełny”. To pełnoprawny i najlepszy, dotykowy system na tablety

      Największą wadą Surface jest właśnie kryzys tożsamości. Ani to tablet, ani ultrabook. obydwie funkcje sa realizowane żle.
      Kupujesz urządzenie z wszystkimi wadami łatanego od 30 lat windowsa. Poczytaj o problemach ze sterownikami, wybudzaniem, bateriami – koszmar.

      A do pracy na „pełnym systemie” potrzebne są też „pełne” peryferia, czyli monitor, mysz i klawiatura – tylko po co w takim razie kupować komputer w formie Surface za 10k (w znośnej konfiguracji), skoro to samo można uzyskać za 2k?

      • zebba

        Ty naprawdę w życiu też jesteś tak śmieszny i niekompetentny? Na forach jesteś pod tym względem znanym ewenementem.

  • zebba

    Rozumiem, że można nie lubić Microsoftu. Ja osobiście nie wiem za co, gdyż nie ma jeszcze przymusu stosowania jego systemu czy urządzeń. Ale fakty są oczywiste i niepodważalne. Surface jest zdecydowanie lepszy i ma o wiele więcej zastosowań.

  • asd

    Fajnie, że autor artykułu ma szeroką wiedzę i doświadczenie w marketingu. Jakieś dane dotyczące tych tarapatów w jakich jest Micro ze swoim Surface?

    • Hej, nie mam szerokiej wiedzy i doświadczenia. Tekst jest moją opinią na temat reklamy – opinię może mieć każdy. To samo z „tarapatmi” o jakich piszesz. Opinia.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona