Android stale rośnie w siłę, ale już nie tak dynamicznie, jak rok wcześniej

Hossa nie może trwać wiecznie. Rynki sukcesywnie się nasycają i namówienie klienta na kupno nowego sprzętu jest coraz trudniejsze. Jednak ci wciąż chętniej sięgają po smartfony z Androidem niż iPhone’y. Dlatego OS Google stale rośnie w siłę, choć już nie tak dynamicznie, jak jeszcze rok wcześniej.

Badacze z Kantar Worldpanel ponownie wzięli pod lupę Stany Zjednoczone, kraje Wielkiej Piątki w Europie (Wielką Brytanię, Niemcy, Francję, Hiszpanię i Włochy) oraz zurbanizowane regiony Chin. We wszystkich obszarach klienci niezmiennie najchętniej wybierają smartfony z Androidem, ale współczynnik wzrostu jest mniejszy niż rok wcześniej.

Od lutego do kwietnia 2016 roku w Stanach Zjednoczonych inteligentne telefony z OS-em Google stanowiły 67,6% całej sprzedaży. W krajach Wielkiej Piątki w Europie było to 76%, a w zurbanizowanych Chinach 78,8%. Wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej wyniosły – odpowiednio – 5,2, 5,8 i 4,8 punktów procentowych.

Okres
Kraj/Obszar
luty-marzec 2016 luty-marzec 2015 Zmiana
Stany Zjednoczone 67,6% 62,4% 5,2 p.p.
Kraje Wielkiej Piątki w Europie 76% 70,2% 5,8 p.p.
Zurbanizowane Chiny 78,8% 74% 4,8 p.p.

Badacze zaobserwowali jeszcze kilka interesujących trendów:

  • 91,4% Amerykanów, kupujących nowy smartfon z Androidem, posiadało wcześniej urządzenie z tym systemem,
  • w Stanach Zjednoczonych i Europie rynek jest już tak nasycony, że trudno znaleźć nowych użytkowników, więc trzeba ich „podkradać” konkurencji,
  • dla 30% Chińczyków, którzy kupili w ww. okresie smartfon z Androidem, był to pierwszy tego typu nabytek – dla porównania, w przypadku iPhone’ów odsetek ten wyniósł 14%.

Jak mantra powtarza się też, że w związku z saturacją poszczególnych rynków producenci muszą zabiegać przede wszystkim o klientów w krajach rozwijających się, jak Indie czy państwa w Ameryce Łacińskiej.

Źródło: Kantar Worldpanel przez Venture Beat