Ważne

Ponad połowa klientów nie jest zadowolona z usług swojego operatora i jest gotowa przejść do innego

Coraz większa konkurencja na rynku telekomunikacyjnym sprawia, że operatorzy oferują coraz lepszej jakości usługi. Jak się jednak okazuje, aż ponad połowa klientów nie jest zadowolona ze swojego obecnego telekomu i gotowa jest przejść do innego. Nawet, jeśli będzie musiała zapłacić więcej niż dotychczas.

Urządzenia mobilne stają się coraz popularniejsze. W 2012 roku smartfon posiadało tylko 26% użytkowników. Obecnie odsetek ten wynosi już 80%. Zwiększyła się również liczba osób, które korzystają zarówno ze smartfona, jak i tabletu oraz latopa/desktopa – 40% w 2016 roku vs 37% rok wcześniej. Coraz więcej klientów decyduje się także na Smart TV podczas zakupu nowego telewizora – aż 81%.

Smartfony stały się tym samym nieodłączną częścią naszego życia. 87% użytkowników wykorzystuje mobilne aplikacje do komunikowania się z rodziną i znajomymi, 81% ogląda na nich filmy i seriale, a 69% gra w gry. 58% osób jest zdania, że serwisy on-line są najlepszym sposobem kontaktowania się z usługodawcami, 50% planuje lub używa już smartfona do robienia płatności, a 46% bierze udział w kursach on-line.

GSM usługi smartfon tablet laptop desktop 1

Jednak – jak wspomniałem na samym początku – aż ponad połowa (a dokładnie 60%) klientów nie jest zadowolona z usług swojego obecnego operatora i jest gotowa go zmienić. 62% osób nie do końca jest przekonana, co do bezpieczeństwa operacji finansowych, wykonywanych on-line, 47% martwi się o swoją prywatność i bezpieczeństwo, a aż 83% nie jest zadowolona, że jest niepokojona różnego rodzaju reklamami i ofertami.

Z drugiej strony aż 71% klientów jest gotowa zapłacić więcej, aby mieć dostęp do lepszej jakości usług, a 83% chętnie dokupi dodatkowe produkty i usługi, pod warunkiem, że cechować się będą niezawodnością i szybkością.

GSM usługi smartfon tablet laptop desktop 2

Badanie zostało przeprowadzone pod koniec 2015 roku. Wzięło w nim udział 28 tysięcy respondentów z 28 krajów na całym świecie (w tym również z Polski).

Źródło: Accenture Newsroom przez Android Authority

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Anty no life :)

    Nie dziwię się. Operatorzy walczą tylko nowych klientów, tych lojalnych mają gdzieś. Za pół roku (nareszcie) uciekam z play.

  • Ludzie z natury są niezadowoleni, ale z czasem człowiek załapuje że zmiana operatora nie wiele daje ;). Wszyscy jednakowo prowadzą biznes i kombinują, oczywiście nie licząc jakiś totalnie wielkich wpadek. Jedyne co zauważam i to nie tylko w tej branży, że słabo szanuje się stałych klientów. Bardzo często zdarza się, że nowy klient ma lepszą ofertę niż stały, dodatkowo procedury rezygnacji z usług są na tyle zagmatwane co by się odechciało rezygnować

    • ja tam jestem zadowolony a u ciekłem z T-mobile do virgin. w sumie po drodze zachaczyłem o nju ale tam ich problemy techniczne dobijały. Teraz naprawde jestem zadowolony.

  • ja

    bo niektorzy operatorzy utkneli z oferta tak z…5 lat temu w miejscu.
    kosmiczne ceny za internet odpychaja w dobie smartfonow, wiec ludzie migruja od operatora do operatora, gdzie akurat jest najtanszy pakiet. a obecnie to virgin bije na glowe konkurencje dla klienta indywidualnego (5gb i nolimit za 30zl miesiecznie, reszta daje 1-2gb i jeszcze chce zeby umowe podpisywac na 12-24m….)

    • Kuba

      nju mobile też ma bardzo dobrą ofertę z umową bezterminową lub na kartę :) I do tego maja taką darmową usługę „im dłużej tym lepiej” po 6 miesiącach dostajesz 2 razy więcej internetu po 12 i 24 więcej.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona