Tablety w Polsce stają się coraz bardziej popularne

Chociaż globalnie sprzedaż tabletów spada na rzecz rozwiązań hybrydowych (zwłaszcza tych z systemem operacyjnym Windows), to urządzenia te w samej Europie Centralnej oraz Wschodniej cieszą się stale rosnącą popularnością.

W 2014 roku tablet przez przynajmniej jeden miesiąc użytkowało 58,3 milionów osób. Rok później (2015) liczba ta wzrosła o ponad 11,5 milionów, do 69,9 milionów. Specjaliści z eMarketer przewidują, że trend ten utrzyma się przez kolejnych pięć lat, jednak z każdym kolejnym rokiem wzrosty będą już coraz mniejsze.

W 2016 roku liczba użytkowników tabletów ma wynieść 78,6 milionów, w 2017 – 86,2 milionów, w 2018 – 93,9 milionów, w 2019 – 98,1 milionów, a w 2020 – 101,5 milionów. Względem poprzedniego okresu procentowe wzrosty wyniosą – odpowiednio – 12,5% (2016), 9,6% (2017), 8,3% (2018), 5,2% (2019) oraz 3,5% (2020).

Tablety Polska

Idąc tym tropem można przewidzieć, że w 2021 roku segment tabletów w Europie Centralnej oraz Wschodniej może dotknąć stagnacja, a popularność tych urządzeń zacznie sukcesywnie spadać, czyli mówiąc wprost – rynek się nasyci.

Warto przy okazji zatrzymać się przy samej Polsce. W 2015 roku 7,4 milionów osób używało tabletu przez przynajmniej miesiąc. W tym roku ma to być już 8,1 milionów. Do 2020 roku liczba ta ma wzrosnąć do blisko 10 milionów użytkowników, co oznacza, że ponad 1/4 naszego społeczeństwa sięgnie po to urządzenie.

*Na zdjęciu wyróżniającym Huawei MediaPad M2 8.0

Źródło: eMarketer