Apple w ciągu trzech miesięcy może sprzedać nawet 4 miliony 9.7-calowych iPadów Pro

Sprzedaż 9.7-calowego iPada Pro rozpocznie się 31 marca. Analitycy z DigiTimes Research są zdania, że najnowszy tablet Apple będzie cieszył się sporym zainteresowaniem wśród klientów. Jednak, jak dodają, to nie on zostanie hitem sprzedażowym najbliższych miesięcy.

Według prognoz, gigant z Cupertino może sprzedać nawet 4 miliony 9.7-calowych iPadów Pro w pierwszej połowie 2016 roku, czyli de facto w przeciągu trzech miesięcy (kwiecień – czerwiec), bowiem – jak wspomniałem – dystrybucja rozpocznie się 31 marca.

Jednak z racji swojej ceny i pozycjonowania go na najwyższej półce przez Apple, to nie on będzie hitem sprzedażowym następnych miesięcy. Ma się nim stać iPad Air 2. Na konferencji 21 marca Kalifornijczycy poinformowali, że jego ceny zostaną obniżone o 100 dolarów, a to automatycznie przyciągnie sporą rzeszę klientów. Tablet ten kosztuje teraz już nie 499, a 399 dolarów (w Polsce 1999 zł – wariant podstawowy, szczegółowy wykaz znajdziecie tutaj).

Co więcej, analitycy z DigiTimes Research prognozują, że spadek ceny iPada Air 2 spowoduje znaczny spadek popularności iPada Mini 4. Oba tablety kosztują obecnie tyle samo, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że klienci sięgną po pierwszy z ww. modeli.

Źródło: DigiTimes