Google „zgarnęło” dla siebie w 2015 roku 1/3 wszystkich przychodów z reklam internetowych

Google jest liderem na rynku reklamy internetowej. Każdego dnia natykamy się na generowane przez niego ogłoszenia. Analitycy dostrzegli jednak niekorzystny trend, który może doprowadzić do niebezpiecznego regresu.

W 2015 roku na reklamach internetowych Google zarobiło zawrotną sumę 67,39 miliardów dolarów. Niestety dla niego, każdego roku wzrost przychodów jest coraz mniejszy. W 2013 roku wyniósł on 16,9%, w 2014 14,3%, zaś w 2015 już tylko 11,5%. Dlatego analitycy przewidują, że w ciągu kolejnych 4 lat dochody giganta z Mountain View z tego tytułu osiągną punkt kulminacyjny i ustabilizują się na jednym, stałym poziomie.

Chociaż Google w 2015 roku „zgarnęło” dla siebie aż 1/3 wszystkich przychodów z reklamy internetowej, to jest to słabszy o 1,3 punkta procentowego wynik, jaki udało mu się osiągnąć rok wcześniej. Analitycy szacują, że w 2016 roku gigant z Mountain View zanotuje kolejny spadek – do 30,9%.

Google przychody reklama internetowa

Oczywiście, jeśli ktoś traci, to inni na tym zyskują. Jednym z nich jest Facebook. Z roku na rok notuje on kolejne wzrosty przychodów z reklamy internetowej. W 2013 roku było to 38,8%, w 2014 już 39,2%, natomiast w 2015 nieco mniej, bo 32,7%, choć i tak jest to trzy razy więcej od Google. Kwoty, jakie udało mu się uzyskać z tego tytułu (w porównaniu z Google i Yahoo!) obrazują poniższe wykresy.

Google Yahoo! Facebook przychody reklama internetowa

Analitycy szacują, że w 2018 roku wartość rynku reklamy internetowej przekroczy 250 miliardów dolarów. Jest to nieuniknione z uwagi na fakt, że Internet towarzyszyć nam będzie w coraz większej liczbie aspektów naszego życia. Przedsiębiorcy o tym wiedzą, dlatego każdy z nich zechce to wykorzystać, aby przekonać nas do zakupu jego towarów lub skorzystania z oferowanej przez niego usługi.

Źródło: Statista 1, 2 przez Android Authority