Ważne
Wiko VIEW

Nie naładujesz swojego Galaxy S7, jeśli w porcie microUSB znajduje się choć odrobina wody

Samsung znalazł sposób, aby zabezpieczyć Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge przed przedostaniem się wody do ich wnętrza. Smartfony przetrwają półgodzinne zanurzenie na głębokości (maksymalnie) 1,5 metra. Jednak po takim kontakcie urządzenie wciąż jest narażone na uszkodzenie. Producent postarał się temu zaradzić.

Samsung Galaxy S7

Jeden z użytkowników napisał na forum XDA-Developers, że pewnego ranka zrobił zdjęcie pod wodą swoim Galaxy S7 Edge, po czym odłożył go na cztery godziny, aby wysechł. Następnie podłączył go do ładowarki, jednak na ekranie wyświetlił się wtedy komunikat: moisture detected in charging port i smartfon nie zaczął się ładować. Po kilku kolejnych godzinach spróbował ponownie i tym razem na wyświetlaczu pojawiła się informacja o rozpoczętym ładowaniu. Problem w tym, że użytkownik ten chciał skorzystać z szybkiego ładowania, jednak akumulator smartfona napełniał się w zwykłym, a nie przyspieszonym tempie. Niestety sytuacja ta już nie uległa zmianie.

Aktualnie trudno stwierdzić, czy jest to pojedynczy incydent, czy też podobny problem dotknie wszystkich użytkowników. Nie ulega wątpliwości, że Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge są wodoszczelne i przetrwają kontakt z wodą w określonych warunkach. Na plus jest również fakt, że poinformują one posiadacza, gdy w porcie microUSB znajduje się woda, a ten będzie akurat chciał podłączyć ładowarkę. Uniknie dzięki temu przykrych następstw, bowiem, jak wiadomo, ta ciecz nie lubi się z prądem.

Pozostaje jednak druga kwestia: czy kontakt z wodą może całkowicie uniemożliwić szybkie ładowanie smartfona. Zapewne jeśli taka sytuacja zacznie się masowo powtarzać, to Samsung wystosuje odpowiednie oświadczenie. Na razie to pytanie pozostaje bez odpowiedzi.

Źródło: XDA-Developers przez Phandroid

Komentarze

  • Nie znam sprawy i nie chcę wyjść jako “nie znam się to się wypowiem”, ale w S7 w ustawieniach jest opcja wyłączenia szybkiego ładowania. Kto wie, może ten użytkownik po prostu ją wyłączył w międzyczasie? Albo po pojawieniu się komunikatu została wyłączona z automatu i jej nie włączył?

    Jest dużo pytań bez odpowiedzi. Ale dla mnie jeden incydent to za mało, żeby osądzać w tej sprawie ;)

    • Raul

      Nie woda sie nie lubi się z prądem tylko z elektroniką w smartfonie.

      • qwerty

        Nie z elektroniką w smartfonie nie lubi się woda, tylko elektronika nie lubi wody. Uczył Marcin Marcina….

      • Maks Cavallera

        Czyli wg Ciebie można nalać wody do np. do gniazdka, bo tam nie ma elektroniki?

  • Ciekawa Sytuacja

  • Paweł Janiak

    Trudno odpowiedzieć na pytanie znając tak mało szczegółów aczkolwiek telefon po wyciągnięciu z wody powinien być całkowicie suchy przed podłączeniem go do ładowania. Jeżeli telefon posiada gwarancję najlepiej oddać go do serwisu gdzie nasi specjaliści ocenią sytuację i rozwiążą problem. Ambasador marki Samsung

  • ZiGi

    Ja mam podobną sytuację po kontakcie z wodą telefon przestał ładować się szybko, co gorsza ładuje się bardzo wolno bo tylko 5V 500mA to daje około 6h ładowania od 0 do 100% po za tym telefon nie jest rozpoznawany po podłączeniu do komputera. Jedyne wyjście poza serwisem to ładowarka bezprzewodowa wtedy czas ładowania wyniesie około 2h.

  • Adrian Gradowski

    Ja mam taką samą sytuację 2 dni temu telefon był pod wodą i teraz czy szybkie ładowanie włączone czy nie od 0 do 100% 6 godzin z hakiem

  • Marek Kmieciak

    Miałem ten sam problem. Telefon po zamoczeniu miał problem z szybkim ładowaniem, ładował się ale czas pozostały do naładowania to ok 7 godzin, pomimo włączonej opcji “szybkie ładowanie. Co przyszło mi do głowy okazało się skuteczne, odłączyłem telefon od ładowarki, wyłączyłem funkcje szybkiego ładowania następnie podłączyłem ładowarkę na chwilę po czym znów ją odłączyłem i włączyłem funkcję szybiego ładowania spowrotem. Od teraz czas do pełnego naładowania to ok 1:30h.

  • Ludek6666

    Czy są jakieś nowe wiadomości w tej sprawie? Mam te sama sytuacje, prawdopodobnie od momentu kiedy telefon był w wodzie, czas ładowania telefonu pomino włączone opcji szybkiego ładowania, ładuje się zdecydowanie dluzej niż wcześniej.

  • asiabart

    ja mam taki problem, telefon teoretycznie nie był nigdy pod wodą, tylko deszcze obfite ostatnio mamy, a telefon zakomunikował mi że wykryto wilgoć i telefon nie będzie ładowany. Tak mam od dwóch dni. CO ROBIĆ. :-((

  • dominika

    ja obecnie mam taki problem.. nie mogę naładować telefonu pojawia sie komunikat iż jest woda w porcie usb abo telefonie.. a nie zanurzałam go w ogóle w wodzie :O

  • Janusz Jankowski

    Ten sam problem. 3 dzień. komunikat sprawdzanie portu wykryto wilgoć . możliwość ładowania jedynie jako wyłączony. Samsung Galaxy A5 2017.

  • Dominik

    Mam galaxy s8 i u mnie występuje podobny problem. Nigdy pod wodą, a informuję o dostaniu się wody do portu USB. Dodatkowo telefon nie chce się ładować, wibruje i nakazuje odłączyć ładowarkę. Po ponownym uruchomieniu tel i podłączeniu ładowarki problem ustępuje.
    Pozostaje jedynie kwestia naładowania tel do 100 % -czas ok. 6 h

  • Bartosz Gleń

    To jakaś kpina ze strony Samsunga. Mam S7 Edge, który przez ostatnie pół roku nie miał kontaktu z wodą, a kilkukrotnie na przełomie ostatniego miesiąca wyświetlał komunikat o “wykryciu wilgoci w porcie ładowania” gdzie wilogoci nie było. Gdy zostawiłem go z tym “migającym” komunikatem pod ładowarką, to po kilku minutach nagle wykrył podłączony pod USB Samsung Gear (zamiast ładowarki)… Jestem ciekawy w jaki sposób wykrywają “wilgoć w porcie” oraz jak napisali program pod obsługę problemu. Strzelając w ślepo obstawiam, że jakiś chip wykrywa większe/mniejsze natężenie w porcie (spowodowane “wilgocią”) i później w gre wchodzi programowa obsługa zaistniałego problemu. Nie ukrywam, że jestem wkurwiony gdyż miesiąc temu telefon zakończył żywotność na gwarancji, a problem w googlach występuje masowo. Coś spieprzyli i czas by ktoś się tym zajął… jestem do dyspozycji!

  • Elo Ziom

    Mam ten sam problem telefon ładuje się 7 godzin do tego komputer go nie widzi nie mogę kopiować danych zeby oddać do serwisu czy ktoś już sobie z tym poradzić?

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona