Ważne

Microsoft w październiku sprzedał przez internet więcej tabletów niż Apple

Popularność iPadów wszystkich generacji od czasu premiery pierwszego modelu w 2010 roku była zawsze dla Apple powodem do dumy. Pomimo z roku na rok malejącej różnicy w sprzedaży pomiędzy tabletem z Cupertino a konkurencją, to zawsze iPad wiódł prym w wynikach sprzedażowych. Październik w Stanach Zjednoczonych okazał się pod tym względem zaskoczeniem.

Apple zawsze uwielbia chwalić się na keynotach planszami z wykresami, na których dominują pod jakimś aspektem. Od premiery iPada to właśnie sprzedaż tego urządzenia była głównym motywem do strzelenia konkurentom pstryczka w nos, ponieważ przez długie lata zostawiali konkurencję daleko w tyle, zgarniając dla siebie znakomitą większość rynku tabletów.

tZ2N6

Takie obrazki były częstym widokiem w czasach ekspansji iPada

Te czasy już nie wrócą, ponieważ rynek nasycił się iPadami. Kolejne generacje tych urządzeń nie wnosiły wielkich zmian, zaś obecny od roku na rynku najpopularniejszy 9,7-calowy model nie doczekał się następcy. Wiele osób wciąż używa iPada 2, zaprezentowanego w 2011 roku jeszcze przez samego Jobsa i twierdzi, że urządzenie spełnia wszystkie ich wymagania i nie ma zamiaru wymieniać go na nowszy model. iPad Pro to już osobna historia, za sprawą wysokiej ceny z pewnością nie będzie w stanie wywindować udziału w rynku tabletów.

Oczywiście jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale w październiku po raz pierwszy w historii sprzedaży tabletów online Apple nie jest liderem i na prowadzenie wychodzi Microsoft.

Online-Tablet-Share-Trending-by-Brand-YTD

Tak nagły wzrost zainteresowania produktami Microsoftu naturalnie podyktowany jest premierami najnowszych wersji Surface oraz Surface Booka przy jednoczesnym braku nowego reprezentanta standardowego iPada. Ciekawe jest to, że firma z Redmond zyskuje pomimo, że ich urządzenia są znacznie droższe i zdecydowanie nie skierowane do tak szerokiego grona odbiorców jak iPad. Można także zadać pytanie, dlaczego iPad Pro nie podbija statystyk Apple skoro urządzenia „Pro” robią to w przypadku Microsoftu.

Poniższa grafika przedstawia średnie ceny sprzedawanych tabletów poszczególnych producentów.

Average-Selling-Price-by-Brand-

Jak widać, nabywcy urządzeń z Windowsem wydają średnio ponad dwukrotnie większą sumę pieniędzy na tablet niż zwolennicy iOS, gdzie średnia cena urządzeń tych drugich jest o ponad 100 dolarów niższa niż cena podstawowej wersji standardowego iPada ($499), co wskazuje, że dużą popularność zdobywają starsze modele będące wciąż w ofercie firmy z nadgryzionym jabłkiem.

Bardzo ciekawie będą wyglądać podobne statystyki już po okresie świątecznym, gdzie zobaczymy czy Apple odbije sobie jesienny spadek sprzedaży oraz jakie wzięcie będą miały urządzenia z linii Surface jako prezenty świąteczne.

Źródło: WinBeta

 

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Andrzej

    Nie chcę być złośliwy ale takie pytania dla kogoś kto się interesuje technologiami i zagląda na ten serwis są obrazą. Bo niby dlaczego ktoś miałby kupić iPad 2 w rozmiarze 12″ bo chce być pro? Przecież dla człowieka inteligentnego jest to niezgodne z logiką. No chyba że się jest artystą ;-)

  • Malinka

    Większe tablety są dobre do robienia odręcznych notatek :P Dobrze się na nich ogląda filmu. Mają kilka zalet.

  • Metek

    Wg mnie ludzie kupują Surface bo chcą zamiennik laptopa, który będzie umiał to co laptop i będzie tabletem. Dlatego jestem zdania, że SP3/4 konkuruje nie z iPadem, a z Macbookiem. Spójrzcie zresztą na procesory.

  • Waldi222

    iPad jest szalenie popularny w amerykańskiej edukacji (prawdziwy hegemon). Kiedy więc wszyscy utyskują, dla kogo właściwie jest iPad Pro odpowiem – dla wykładowców akademickich i nauczycieli wszelkiego typu szkół. Wziąwszy pod uwagę naprawdę użyteczne aplikacje edukacyjne, w tym prezentacyjne i wspierające organizację procesu dydaktycznego, model uczeń/student – iPad, zaś nauczyciel – iPad Pro jest logiczny. Wg mnie to tutaj Apple ugra swoje i… wypromuje iPada Pro. Szczerze mówiąc dziwię się, że Microsoft nie opracował softu wspierającego nauczanie pod Win10. Ja mając Surface’a pokombinowałbym też z wersjami sprzętu dla edukacji. Poza USA miałyby one spore szanse na sukces.

    • oldrich

      Chyba mówisz o chromebookach. Ipady w edukacji prawie wymarły w UA.

      • bbg

        Dokładnie – chyba raczej mowa o chromebookach…

  • Stefa

    Jest jeszcze kwestia software’u. zauważmy że kategoria pro odnosi się do zawodowców. Skoro desktop i laptop jako wiądący OS mają Windows to i tablet najlepiej żeby miał taki sam OS.

  • Taurusileo
  • AS

    Przyczyną takiego stanu rzeczy jest to, że Microsoft trafił w końcu z odpowiednim produktem w gusta klientów. Dzięki temu początkowe zainteresowanie jest duże. iPad jest obecny od wielu lat i nie pachnie jakąś szczególną nowością. Ciekawe, czy MS utrzyma dobry wynik w dłuższej perspektywie?

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona